La concentració més massiva de la història d’Europa. Aquest és el resultat de la Via Catalana 2014, que ha omplert la Gran Via de les Corts Catalanes i l’Avinguda Diagonal, més d’11 quilòmetres que han format un immens mosaic humà amb la senyera. La mobilització ha esdevingut una nova demostració de força pacífica per votar i guanyar a la consulta del proper 9 de novembre.
La mobilització, organitzada per ARA ÉS L’HORA, la campanya unitària impulsada per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) i Òmnium Cultural, és el punt d’inflexió per encarar la consulta del 9 de novembre i aconseguir que el Sí a la independència obtingui un resultat majoritari.
La multitudinària concentració ha arrencat a les 17:14 hores amb el vot simbòlic d’una jove que farà 16 anys el proper 9N, l’edat mínima per a poder votar a la consulta. Després ha estat el torn dels parlaments, una gran onada arreu del recorregut; i una ”votació simbòlica” en què s’ha demanat als assistents que aixequessin els dits amb la senyal de la V i de Victòria.
Retroenllaç: La Via Catalana 2014 es converteix en la mobilització més multitudinària de la història d’Europa | Assemblea Nacional Catalana Sant Cugat