Posició de l’ANC sobre les eleccions il·legitimes

A l’Assemblea Nacional Catalana tenim ben clar que la majoria PP, PSOE i C’s a les Cortes Generales fa absolutament impossible un canvi de la Constitució espanyola, tant a curt com a llarg termini, que ens beneficiï com a poble, i que continuant dins d’Estat espanyol ens condemna a la decadència i la frustració, i a seguir tenint repressió i persecució política i vulneració de drets fonamentals.

Per tant, davant de l’absència d’un acord mínim de punts programàtics, l’ANC manifestem:

  • El nostre profund desacord en qualsevol declaració individual o col·lectiva provinent de les llistes independentistes que generi confusió i dubtes, que insinuï pactes postelectorals amb forces no independentistes o estigui per intentar vies lentes amb una legislatura autonòmica de 4 anys.
  • Que el nostre suposat silenci o neutralitat en els nostres missatges de campanya electoral no s’interpretin com una complaença o complicitat envers les manifestacions individuals o col·lectives provinents de les llistes independentistes. Nosaltres no tenim intencions partidistes ni les tindrem i treballarem per assumir compromisos ferms per part de les candidatures independentistes.
  • Demanem als nostres socis i simpatitzants que siguin ben conscients i conseqüents que el vot que dipositaran sigui clarament i indubtablement independentista, o sigui, el vot de la implementació de la República Catalana.

En vista a la gestió posterior als resultats d’aquestes eleccions, volem fer constar explícitament el següent:

  1. Atès que el president i el Govern legítim de Catalunya no ha acabat la seva legislatura ni ha dimitit voluntàriament, després del 21-D l’ANC reconeixerà únicament el president legítim sorgit de les urnes del 27S de 2015 i el Govern que aquest designi. En altres paraules, només reconeixerà aquell Govern format per forces independentistes, obert al suport d’altres candidatures que facin costat al projecte d’implementar la República Catalana. Només d’aquesta manera s’anul·larà l’acció il·legítima i il·legal que l’article 155 ha produït a les institucions catalanes.
  2. No acceptarem en cap cas que, en la gestió posterior, formin part del Govern de Catalunya aquells que, activament o passiva, hagin fet costat a l’aplicació de l’article 155.
  3. L’ANC donarà suport a les forces polítiques que es comprometin públicament a tots els punts següents:
    • La consolidació de la República.
    • La restitució del Govern legítim.
    • L’inici del procés constituent.

El dia 27 d’octubre es va declarar la República catalana però no es va fer efectiva. Al cap de dos dies ens trobàvem amb mig govern català empresonat, l’altre mig a l’exili, un cop d’estat en forma d’article 155 aprovat pel Senat espanyol i unes eleccions convocades pel president espanyol.

Des del primer moment vam manifestar que aquestes eleccions no les consideràvem ni legals ni legítimes perquè qui les ha convocat no té potestat legal per fer-ho ni ostenta la representació del poble de Catalunya. A més, la vulneració i l’anomalia en el procediment democràtic normal és evident:

  • la Junta Electoral és clarament parcial (només hi són PP, C’s i PSOE)
  • el Govern d’Espanya, el convocant, és descaradament bel·ligerant contra dels partits independentistes.
  • els mitjans de comunicació espanyols, públics i privats, decanten la balança cap al mateix costat mentre s’exigeix escrupolosa neutralitat al mitjans públics catalans.
  • hi ha una estratègia de persecució ideològica i judicial dels plantejaments republicans
  • alguns dels candidats independentistes, uns són a la presó i altres a l’exili, sense poder fer campanya o fent-la amb moltes dificultats.
  • Finalment, el Govern d’Espanya no vol aclarir si finalitzarà o no l’aplicació de l’article 155 el dia 22 de desembre, una cop proclamats els resultats de les votacions.

No obstant això, en el context descrit, les eleccions del 21 de desembre són una oportunitat de recuperar i restablir les institucions catalanes il·legalment usurpades i el govern legítim injustament cessat. Igualment, les votacions són una oportunitat per fer públic, una altra vegada, el suport de la majoria del poble de Catalunya al Govern legítim sortit de les urnes el dia 27 de setembre de 2015.

Davant les properes eleccions del 21 de desembre, en una situació excepcional d’ocupació de la Generalitat amb presos polítics i exiliats, s’han presentat diverses candidatures independentistes. Com que hi ha diverses llistes, s’estan produint desavinences o tensions polítiques com era previsible. I, en vista de que no hi ha un acord mínim de punts programàtics, fa que l’ANC no es quedi indiferent: ens toca dir què volem i què no volem, i que les llistes independentistes en prenguin nota.

Secretariat Nacional
Assemblea Nacional Catalana

image_6

Vídeo “Carta als Jordis” en motiu dels dos mesos del seu empresonament

Aquest és el vídeo de la “Carta als Jordis” que s’ha fet en motiu dels dos mesos del seu empresonament.

Documental “El primer dia d’octubre” sobre la votació del referèndum

La Directa ha publicat aquest documental sobre el dia 1 d’octubre.

Cartells per baixar-te i per defensar la República

Aquests són tres pàgines web plenes de cartells per difondre i defensar la república.

Captura de pantalla 2017-12-15 a les 23.58.36

Dissabte 16, a les 20:00, concentracions davant dels ajuntaments pels 2 mesos sense els Jordis

Aquest dissabte 16 de desembre farà dos mesos que Jordi Sànchez i Jordi Cuixart són injustament empresonats. No podem normalitzar les repesàlies de l’Estat. Per això, us convoquem demà dissabte, a les 20:00, davant dels ajuntaments.

Manifest

DOS MESOS LLARGUÍSSIMS

N’hi ha que els agradaria que avui no fóssim aquí recordant que els Jordis són a la presó, ja fa dos mesos; recordant també que l’Oriol i el Joaquim són a la presó. N’hi ha que detesten les nostres manifestacions. N’hi ha que voldrien no veure’ns, no sentir-nos cridar ni xiular ni cantar, no deixar-nos sortir als carrers. N’hi ha que voldrien que no portéssim llaços grocs, n’hi ha que prohibirien el color groc. N’hi ha que voldrien que tothom pensés igual, que tothom sentís igual.

N’hi ha que voldrien que els deixéssim oblidar. Però hi ha quatre homes de pau a la presó. I avui fa dos mesos que els Jordis són a la presó. No els oblidem i no deixarem que se n’oblidin.

Als qui tenen responsabilitat en la presó dels Jordis, amb els seus testimonis falsos, amb la construcció d’una tergiversació gravíssima dels fets del 20 de setembre, als qui diuen que hi va haver una explosió de violència, als qui els donen la raó, als qui es posen al seu servei activament, als qui callen hipòcritament, als qui diuen que és molt injust però que ja es veia a venir, els recordarem que la justícia belga ha actuat amb independència, sense cedir a cap pressió espúria. Els recordarem que l’Estat espanyol és un estat de dret boterut, sense separació de poders ni lliure exercici dels drets i les llibertats fonamentals, ni protecció de la ciutadania davant de l’abús del poder.

N’hi ha que voldrien que els deixéssim oblidar. Però hi ha quatre homes de pau a la presó. Ja fa dos mesos que els Jordis són a la presó. No els oblidem i no deixarem que se n’oblidin.

Als qui el 4 de desembre van deixar quatre homes de pau tancats lluny de les seves famílies i els seus amics, als qui diuen que són perillosos i violents, als qui es neguen a dialogar i imposen la seva força, als qui interpreten les lleis al seu gust i la constitució com una excusa per imposar el seu dictat, als qui ho veuen i callen, no els podem desitjar un bon Nadal. Els desitgem que recordin les seves decisions aquests dies al costat de les seves famílies i que s’omplin la boca d’excuses i fel.

N’hi ha que voldrien que els deixéssim oblidar. Però hi ha quatre homes de pau a la presó. I avui fa dos mesos que els Jordis són a la presó. No els oblidem i no deixarem que se n’oblidin.

Als qui sou avui aquí, en solidaritat amb els Jordis, amb els presos polítics i amb els perseguits i amenaçats, amb el Govern a l’exili, gràcies per ser-hi, per l’escalf que doneu a una causa justa, per l’escalf que arriba a les presons de Madrid i nord enllà, al Govern que va sortir d’unes eleccions legítimes i que ara és a Bèlgica. Us donem les gràcies de part de l’Asssemblea Nacional Catalana i d’Òmnium Cultural i gràcies de part dels mateixos Jordi Sánchez i Jordi Cuixart, que saben que tenen molta gent de bona voluntat al darrere.

Mantinguem la constància, mantinguem l’ànim, continuem mobilitzats. Tenim la raó contra bords i lladres. Hi tenim el dret. Democràcia sempre ha volgut dir govern del poble. Empresonar polítics i dissoldre parlaments sempre ha estat propi de les tiranies, ara fa dos mil anys i ara fa dos mesos. No afluixem, votem aquest dijous perquè guanyar dijous ens dona força i la nostra victòria és l’únic camí per alliberar els Jordis, l’Oriol i el Joaquim, veritables ostatges polítics d’un estat indigne i que fa massa temps que no mereix governar-nos.

Visca Catalunya lliure i Visca la República catalana!

photo_2017-12-15_23-43-58

Dimarts 19 de desembre, a Montcada i Reixac, taula rodona “Llibertat i República” CANVI DE LLOC I HORA

El dimarts 19 de desembre, a Montcada i Reixac, es farà la taula rodona “Llibertat i República” que comptarà amb la presència de representants de l’Assemblea, Òmnium, MiR x República i partits polítics.

També és prevista la presència de membres de la família de Jordi Cuixart.

L’acte ha canviat del lloc i hora inicial. Serà a les 19:30 al Casal de la Gent Gran Casa de la Mina, av de la Unitat, Parc de les Aigües.

photo_2017-12-17_22-22-31

Vídeo de la xerrada de Josep Costa sobre “Justícia, la situació actuals”

Aquest és l’acte, fet a Sabadell, de Josep Costa sobre “Parlem dels presos. Què representa el 155? Què ens falta fer?” dins del cicle xerrades República catalana.

 

17 de desembre, a Cerdanyola del Vallès, via lliure a la república

El diumenge 17 de desembre, a Cerdanyola del Vallès, es farà la via lliure a la república. Cal que tothom porti elements de color groc.

Començarà a les 11:30 davant la Biblioteca Vella i la Biblioteca Nova.

435807746_300197

Vídeo de la xerrada amb David Fernández sobre l’economia amb el 155

Aquest és el vídeo de la xerrada de David Fernández, economista i vicepresident del Cercle Català de Negocis, sobre “Economia. La Generalitat intervinguda, la Hisenda Catalana, la fugida d’empreses…. Què passarà a partir d’ara?” feta a Sabadell el 4 de desembre.

Catalunya triomfa a Brussel·les

L’èxit de la manifestació independentista a Brussel·les ha desbordat totes les expectatives. La policia de la capital belga ha xifrat en 45.000 assistents el recompte oficial de la marxa “Europe Wake Up. Democracy for Catalonia“, cosa que la converteix en la més gran de la història convocada per no belgues. L’independentisme ha fet una demostració de força al mateix temps que ha deixat un missatge clar a les institucions europees pel suport a Rajoy: “Així no“.

De fet, la policia de Brussel·les ha acabat optant per canviar el punt d’inici i allargar el recorregut quan els manifestants ja havien desbordat el parc del CInquantenari. Amb estelades, bufandes grogues i pancartes reclamant la llibertat dels presos, els manifestants han recorregut el barri europeu, des del Parc del Cinquantenari, passant per davant de les seus de la Comissió Europea, el Consell i l’Eurocambra. La gran afluència de manifestants també ha obligat a tancar l’estació de metro i tren de Schumann.

En l’acte polític posterior a la manifestació d’aquest dijous a la capital de Bèlgica, el vicepresident de l’ANC, Agustí Alcoberro, ha demanat que Europa “modifiqui la seva actitud” i forci l’Estat espanyol a iniciar el “diàleg polític” que ha de conduir a la “consolidació de la República“.

A més, el vicepresident de l’ANC ha assegura que la bandera europea tindrà “aviat” una nova estrella que serà “groga“, en referència al color que simbolitza la reivindicació perquè els “presos polítics” surtin de la presó i el Govern destituït torni a Catalunya. Al seu torn, el portaveu d’Òmnium, Marcel Mauri, ha destacat que el poble de Catalunya és “europeista” i “mediterrani“, i ha recordat que els catalans miren Europa com a “garantia de diàleg“.

Els voluntaris

Sempre agraïm la tasca dels voluntaris de l’Assemblea. Avui, a Brussel·les, l’agraïm més que mai: després d’un viatge llarguíssim i cansat, en una ciutat que no coneixíem, davant la mirada atenta de molta gent, amb un fred que pelava, en uns carrers més estrets que els de les nostres manifestacions de Barcelona, la feina dels voluntaris ha estat extraordinària.

Hem donat una imatge de gent de pau, organitzada, respectuosa, cívica, somrient en l’adversitat, ferma, una gran imatge de la República Catalana.  L’impacte a la premsa internacional és enorme. La policia local de Brussel·les ha donat la xifra de 45.000 persones – hi ha fonts que ens diuen que n’érem més, però mai discutim de xifres.

Sabem que el sacrifici per pujar a Brussel·les ha estat enorme, i l’hem fet amb la joia d’acompanyar els nostres representants polítics ara a l’exili i per clamar pel triomf de la democràcia a la Unió Europea. Acabada la manifestació, els Bombers que seran sempre nostres han anat tots a donar sang, un gest que simbolitza que la nostra lluita és no violenta. Tindrem molts records i anècdotes, serà un dia per recordar molts anys!

Aquest és el vídeo “Hem omplert Brussel·les”

Aquest és el vídeo de la manifestació feta a Brussel·les el 7 de desembre.

Sabadell, divendres 15 de desembre. Sons de llibertat, concert a favor dels presos i exiliats polítics.

Sons de llibertat.

Encetem un seguit de concerts a favor de la llibertat dels presos polítics i de suport a la caixa de solidaritat amb els nostres representants polítics i els Jordis empresonats. Volem que siguin lliures avui mateix. Volem a casa el nostre govern empresonat, l’exiliat i els Jordis. No volem que, per causa del pagament de les astronòmiques fiances que els poden imposar, hagin d’estar ni un dia més fora de casa seva.

El primer concert es farà divendres 15 de desembre, a 2/4 de 8 del vespre, al Racó del Campanar. L’accés per sentir els intèrprets serà lliure i podreu col·laborar amb la Caixa de Solidaritat.

Els concerts estan organitzats juntament amb els Cracs d’ANDI.

En aquesta ocasió, Els Cracs d’ANDI interpretaran Cançons de la nostra terra. I el grup Xavi Vidal & Berni Mora ens oferiran un repertori de clàssics i modern.

Fem un país i una República lliures!

Aquest és el vídeo de la manifestació de Brussel·les del 7 de desembre

Aquí es podrà seguirel senyal en directe de la manifestació de Brussel·les del 7 de desembre.

L’informe del Grup de Periodistes Ramon Barnils constata la limitació al dret a la informació i a la llibertat d’expressió l’1O

Aquests és l’informe que ha presentat el Grup de Periodistes Ramon Barnils on es constata que durant la jornada del referèndum de l’1 d’octubre, es van cometre un gran nombre de vulneracions del dret a la informació i a la llibertat d’expressió.

L’informe s’ha publicat en dos idiomes:

Captura de pantalla 2017-12-05 a les 21.47.02

Cartells per portar a Brussel·les a la manifestació

Si aneu a Brussel·les, porteu-vos aquests cartells perquè quedi clara la nostra demanda.

Cliqueu aquí.