Les places de les viles s’omplen per demanar l’alliberament de tots els presos polítics

Aquest vespre, centenars de places de tot el país s’han tornat a omplir, un cop més, per protestar davant la decisió judicial del Tribunal Suprem, que ha decidit mantenir empresonats el vicepresident del govern, Oriol Junqueras, el conseller d’interior, Joaquim Forn, i Jordi Sànchez i Jordi Cuixart.

Aquest matí, el magistrat del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, ha decidit suspendre les mesures cautelars de presó preventiva per a sis dels conselleres empresonats. És el cas de Jordi Turull, Josep Rull, Carles Mundó, Raül Romeva i les conselleres Meritxell Borràs i Dolors Bassa, que al llarg del dia han anat sortint dels centres  penitenciaris.

Per contra, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, Oriol Junqueras i Joaquim Forn seguiran empresonats indefinidament. Davant d’aquest fet, l’ANC i Òmnium Cultural han cridat la ciutadania a sortir a les places dels ajuntaments per protestar davant aquesta situació sense cap fonament jurídic.

Cal mantenir-se forts

A Barcelona, el vicepresident de l’ANC, Agustí Alcoberro, ha demanat a la ciutadania mantenir-se forts, també en les mobilitzacions que vindran, com la de Brussel·les, però sobretot en els comicis del proper 21 de desembre, que si bé els ha considerat “il·legítims” en molts aspectes, ha demanat que les forces independentistes guanyin clarament. “Serà la millor via per obtenir la llibertat dels presos polítics i de Catalunya”; ha dit.

Alcoberro ha recordat que, a hores d’ara, els procediments judicials oberts a Espanya a la causa independentista ja supera les 1.000 persones, i ha advertit a l’estat espanyol que aquesta situació és insostenible a mitjà i llarg termini. Tot i això, Alcoberro ha advertit que la situació pot empitjorar ja que el relat iniciat per la fiscalia i per l’Audiència Nacional també l’utilitza el Tribunal Suprem, motiu pel qual, creu, s’anirà afegint més gent a les causes, especialment aquells que van fer possible l’1 d’octubre i la proclamació de la República.

Al seu torn, Marcel Mauri ha mostrat la seva indignació davant la decisió del jutge, però també s’ha mostra content per l’alliberament dels 6 conselleres i conselleres. Mauri ha parlat de mesures “arbitràries”, ja que els delictes que se’ls imputa “no tenen cap fonament”. Per això, ha dit que faran tot el que calgui, i aniran allà on calgui, per denunciar la situació en què es troben els presos polítics a Espanya. Finalment, ha demanat convertir la indignació en “energia per seguir construint un país que sigui just, cohesionat” i perquè el 21 de desembre els vots de llibertat omplin les urnes.

Posteriorment, ha llegit un missatge de Jordi Cuixart des de la presó, en què demanava que res glaci els nostres cors. “Sempre endavant”, ha conclòs.

Lectura del manifest

El manifest llegit arreu de les places (i que es pot llegir íntegrament aquí) celebra que alguns dels presos hagin pogut sortir, però posa el focus en el fet que a Europa i a Espanya, al 2017, es persegueixen idees polítiques i hi ha presos polítics, i no existeix cap tipus de separació de poders. De fet, lamenta que s’obligui als presos polítics a acatar “ordres polítiques” i se’ls sotmeti ideològicament.

“Ens trobem davant de tribunals inquisitorials que persegueixen idees, volen anihilar moviments democràtics, i reposen sobre els fonaments del franquisme”, diu el manifest. Al mateix temps, opta per mantenir-se ferms i seguir lluitant per la causa, que és democràtica i pacífica, davant la “tirania” de la llei espanyola i els seus tribunals. I aposta, finalment, per derrotar l’article 155 a les urnes el proper 21 de desembre.

Massa dies empresonats

Jordi Sànchez i Jordi Cuixart van ser empresonats preventivament el passat 16 d’octubre per odre de l’Audiència Nacional, arran de la mobilització pacífica que es va fer el 20 de setembre davant la conselleria d’economia. 49 dies després, encara segueixen en presó preventiva sense haver-se celebrat judici. Per la seva banda, Oriol Junqueras i Joaquim Forn porten empresonats més d’un mes, també preventivament, sense haver-se celebrat cap judici.

Manifest Tots a casa!

Ens trobem una vegada més, i les que faci falta, per reclamar la justícia cap als nostres companys, amics i legítims representants polítics empresonats per l’Estat Espanyol.

Avui hem sabut que els honorables vicepresident del nostre Govern, Oriol Junqueras; el conseller Joaquim Forn, i els presidents de l’Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, seguiran presos.  Alhora, el nostre Govern legítim segueix a l’exili, impedit per la força i les coaccions del cop d’estat del 155 d’exercir el mandat que el poble li va donar el 27 de setembre de 2015.

A l’Europa de 2017 l’Estat espanyol persegueix les idees polítiques, hi ha presos polítics, i no hi ha cap mena de separació de poders ni, per tant, de justícia.

Es demana als empresonats que acatin ordres polítiques i se sotmetin ideològicament. Ens trobem davant de tribunals inquisitorials que persegueixen idees, volen anihilar moviments democràtics, i reposen sobre els fonaments del franquisme.

Però, com que nosaltres sabem què és la democràcia i la justícia, el proper dijous 7 de desembre, a Brussel·les, cridarem ben fort perquè tothom a Europa escolti el clam d’un poble contra el silenci dels estats de la UE davant la injustícia. El clam d’un poble que vol aconseguir la llibertat pels camins de la democràcia i la renúncia a la violència.

L’alegria del retorn a casa dels honorables consellers Dolors Bassa, Josep Rull, Jordi Turull, Raül Romeva, Meritxell Borràs, i Carles Mundó es veu entelada i per l’absència dels que seguiran patint un captiveri injust. No hi sou tots i no pararem fins a alliberar-vos!

Ens mantindrem ferms i seguirem lluitant fins que la nostra causa, democràtica i pacífica, s’imposi davant la tirania de la llei espanyola i els seus tribunals.

No us oblidem ni us oblidarem. Mentre sigueu allà, tancats, inundarem les ciutats i pobles d’accions per mostrar el món que reclamem l’alliberament d’uns amics i companys que mai haurien d’haver entrat a la presó. Us volem lliures perquè no heu comès cap delicte i perquè vosaltres representeu tot allò pel qual nosaltres lluitem.

Com bé diu en Jordi Sànchez, des de la teva cel·la, “Que ningú pensi que ja ho ha fet tot, que està cansat, que ja no hi ha res a fer”. Entomem el repte de fer-vos lliures i de derrotar aquest cop d’estat que ha perpetrat l’Estat espanyol en forma d’article 155, derrotant-lo a les urnes el proper 21 de desembre.

Que ningú no s’adormi, que ningú no es quedi a casa. Cada vot compta per recuperar la justícia, la democràcia, les nostres institucions i la República legítimament declarada al Parlament de Catalunya.

I finalment i, una vegada més, cridem a preservar la unitat, que amb esforç hem construït i que és la nostra major força.

Visca Catalunya lliure i Visca la República catalana!

4 de desembre de 2017

3 de desembre, Concert de Músics per la llibertat

El cap de setmana MUSICAL per reclamar la LLIBERTAT dels presos polítics continua!

Diumenge es farà aquest concert multitudinari dels MÚSICS PER LA LLIBERTAT amb més de 10.000 músics d’arreu del país.

Serà demà diumenge, a les 13:00, a la plaça Espanya de Barcelona.

ea43a45e-9ecf-4245-b0fd-036d3b2822df

L’Estadi Olímpic canta per la llibertat dels presos polítics

Barcelona ha acollit aquesta tarda un concert multitudinari amb més de 50 mil persones que han clamat i cantat per la llibertat dels presos polítics. Més de quaranta bandes i artistes han volgut aportar el seu gra de sorra per la causa i s’han unit en formacions musicals poc habituals. Entre els artistes, hi han participat membres de bandes com Els Amics de les Arts, Els Catarres, Els Pets, i artistes com Ramon Mirabet, Gemma Humet, Judit Nedderman, Oriol Barri, i un llarg etcètera.

Sentim una responsabilitat molt gran” deia Oriol Farré, de Gossos, que afirmava que hi ha membres del govern i de la societat civil tancats per un govern “feixista”. “Ells han complert i ara ens toca mullar-nos a nosaltres en un moment tan important”, ha dit. Joan Reig, bateria d’Els Pets, s’ha mostrat contrariat a les altes fiances imposades per l’estat espanyol. “És per acabar d’escanyar-nos”, ha dit.

El concert ha tingut grans moments d’emotivitat, especialment quan han sonat aquelles cançons que tenen una llarga trajectòria emotiva, com “Que tinguem sort” o “L’estaca”, però també nous himnes generacionals, com l’”Invencibles” d’Els Catarres, la Barcelona il·luminada dels Buhos, la Luisiana dels Amics de les Arts i l’Orfeó Català, el “Pau” d’Els Pets, els “Somnis” dels Sopa de Cabra o el “Llença’t” dels Lax’n’Busto.

Caldrà seguir lluitant

El vicepresident de l’ANC, Agustí Alcoberro, ha volgut centrar la seva intervenció a dalt de l’escenari en dos mots. El primer, solidaritat. Solidaritat, sobretot, amb els presos polítics i tots els encausats. Alcoberro ha repassat les desenes i desenes d’actes en defensa dels nostres polítics, com les cassolades i les manifestacions fetes durant aquestes setmanes.

I l’altre mot que ha destacat ha estat música. “Som un país de cançons, que canta quan ens trobem en moments festius i de dolor”, ha dit. I ha posat l’exemple de les cançons durant la transició com una mostra de força i de lluita, també en els moments actuals, on les noves tradicions recullen aquesta empenta. Però sobretot, ha ressaltat que el fet de cantar ens fa sentir més “forts” i més “lliures”, i ajuda a vèncer la por i a omplir-nos de “coratge” i a “esdevenir poble”.

Finalment, Alcoberro ha advertit que caldrà continuar el combat per la llibertat i pel tancament de tots els processos judicials oberts, i també seguir omplint la Caixa de Solidaritat. “Volem ser ciutadans lliures en una nació lliure”, ha conclòs.

Els familiars prenen la paraula

Entre els parlaments, hi ha intervingut el fill del fins ara president de l’ANC, Jordi Sànchez, que ha transmès un missatge des de la presó, posant en valor el paper de la societat catalana en la demanda de llibertat i democràcia. “Vinc amb ganes d’empènyer cap a la independència”, i ha recordat les paraules de la Muriel Casals: “nosaltres som el somni”.

Qui també ha intervingut ha estat Neus Cuixart, que ha transmès un missatge del president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart. “Aquest país mai no tornarà a ser el mateix”, ha dit. “Alimentem amb dignitat els nostres cors”, deia, i ha demanat més unitat que mai dins de la transversalitat, passi el que passi dilluns. “Ara és l’hora de la gent”, ha conclòs.

Familiars i coneguts dels membres del govern empresonat han anat pujant a l’escenari per llegir textos seus o per parlar d’ells. Tots han mostrat no només el seu compromís amb la democràcia i la llibertat, sinó també amb el país i amb les seves conviccions més íntimes, i han demanat, en línies generals, participar en els propers comicis del 21 de desembre per guanyar la llibertat i la democràcia.

Compromesos amb el somni

També alguns consellers de l’exili han volgut ser presents al concert, si més no des de la distància. Per això s’han emès alguns vídeos dels conselleres, fortament aplaudits pel públic, entre els quals el del president de la Generalitat, Cares Puigdemont, que s’ha mostrat trist per no poder assistir al concert.

Puigdemont ha volgut posar en valor el paper de la Caixa de Solidaritat, que representa una “cadena de solidaritat” que fa que tothom hi posi de la seva part. “Aquesta cadena ens ajuda a mantenir viva l’esperança i a continuar dempeus, a persistir” i sobretot a “continuar amb el somni amb el qual ens hem compromès”, ha conclòs.

El públic, en marxa

Malgrat el fred, que ha estat constant durant tota tarda, la gent ha pogut gaudir del concert. Gent vinguda d’arreu, gran, jove, pares i mares amb les seves criatures, i tots ells amb mocadors i llaços grocs, i cridant “Llibertat”. Tot i les cues per accedir, l’estadi ha quedat ple un cop les primeres notes havien començat a sonar, i ha seguit ballant i cantant durant les més de tres hores que ha durat, especialment amb les cançons més marxoses.

Vídeo del Concert per la llibertat dels presos polítics

Aquí podeu veure el vídeo del Concert per la llibertat dels presos polítics.

Vídeos dels artistes que seran demà al Concert per la llibertat dels presos polítics

Aquests són els vídeos que han fet alguns dels artistes que seran al Concert per la llibertat dels presos polítics de demà 2 de desembre a l’Estadi Olímpic.

Avui, a Sabadell, Josep Costa parlarà del moment polític

Avui dijous 30 de novembre, a Sabadell, el professor de Teoria Política de la UPF parlarà del moment actual, amb el govern català destituït per l’article 155 i les eleccions del 21D a la vista.

L’acte començarà a les 19:30 al Casal Pere Quart.

Vídeo “155: el càstig de qui no ha votat bé”

Aquest és el vídeo “155: el càstig de qui no ha votat bé” que ha fet Crida per la Democràcia.

Volen castigar a qui no ha votat bé, corregir a qui pensa malament. Això, exactament això, és el 155.

3 de desembre, a Terrassa, Jazz per la llibertat

Diumenge 3 de desembre tindrà lloc, a la plaça de Catalunya de Terrassa, «Jazz per la Llibertat», acte convocat per l’ANC -Terrassa per la Independència i Òmnium Cultural -Terrassa amb el propòsit de recollir fons per als presos polítics, els polítics exiliats i les seves famílies.

L’acte consistirà en un concert que aplegarà un bon nombre de músics i que, a través d’una expressió tan lliure i tan emblemàtica de la ciutat com és el jazz, pretén exterioritzar el suport de la societat terrassenca a les persones encausades. Cal recordar, en aquest sentit, que dos dels implicats són els terrassencs Lluís Puig i Josep Rull.

 

A les 12 del migdia s’iniciarà la jornada, que comptarà amb diverses activitats, com ara una sessió de lindy hop.

De 13 a 16 h serà el concert de jazz

Està confirmada la presència dels principals representants nacionals de l’ANC i Òmnium, així com la lectura de missatges de Lluís Puig i Josep Rull.

La cita inclou una botifarrada popular, amb la venda de tiquets solidaris al preu de 10 euros.

Els diners recaptats aniran destinats a l’Associació Catalana pels Drets Civils, organització creada per canalitzar les mostres de suport de la ciutadania als membres del Govern empresonats o a l’exili.

2 de desembre, a Sant Quirze, Concert per la dignitat

Aquest dissabte 2 de desembre es farà, a Sant Quirze, un concert amb bona part dels músics locals per recaptar fons per a la caixa de solidaritat de Sant Quirze.

Els actes començaran a les 12.00 i s’allargaran fins a les 18:00 i tindran lloc a les places Anselm Clavé i de la Vila. Al migdia hi haurà una botifarrada popular.

Les persones que vulguin assistir al concert de Barcelona per la llibertat dels presos polítics tenen la possibilitat de reservar places a l’autocar que farà el viatge. Aquest és el formulari.

Cartell Concert per la Dignitat

2 de desembre, a Castellbisbal, mural i activitats

El dissabte 2 de desembre, a Castellbisbal, hi haurà un seguits activitats al voltant de pintar el mural “L’arbre dels valors”.

Serà a partir de les 10:00 al carrer de la Lluna.

ANC i Òmnium escalfen motors de cara a la gran manifestació de Brussel·les

L’Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural han presentat aquest migdia alguns dels detalls de la gran manifestació que està prevista el proper dia 7 de desembre a Brussel·les. També s’ha fet públic el cartell, que tindrà com a lema “Europe, wake up!

El vicepresident de l’ANC, Agustí Alcoberro, ha dit que s’espera que aquesta mobilització sigui més massiva encara que la dels dos precedents anteriors a la capital Europea; la primera, el 2001, en contra del transvasament de l’Ebre, que va reunir unes 15.000 persones; i el 2009, quan es va demanar omplir amb 10.000 persones Brussel·les per la independència.

Ara per ara ja hi ha 5 vols xàrters plens, que sortiran des de Barcelona (3 vols), Girona (1 vol), i Lleida (1 vol). Tot i això, ja hi ha moltes assemblees i seus territorials de l’ANC i Òmnium que estan organitzant autocars. En total, 70 ciutats i viles del país s’organitzen. “Però 70 ciutats no vol dir 70 autocars”, ha matisat Alboerro. Per a exemplificar-ho, ha dit que des de Mataró en sortiran 5.

Les inscripcions segueixen obertes, i de fet la ciutadania es pot inscriure en aquest web, i després mobilitzar-se també pel seu compte. Tot plegat, una mobilització que superarà amb escreix les que es fan habitualment a la capital belga.

Un cop a Brussel·les, la manifestació circularà pel centre de la ciutat. Un cop acabada, hi haurà actuacions musicals, castellers, mostres de cultura popular i intervencions polítiques; duna banda, d’un bloc europeu i de drets humans, i de l’altra, amb els parlaments dels representants de les entitats.

A favor dels valors europeus

Agustí Alcoberro ha explicat que la mobilització cap a Brussel·les serà a favor d’Europa i dels valors europeus, però també per exigir que prengui posició clara davant d’una posició “anormal”, com és la suspensió de l’autonomia i l’empresonament i l’exili de membres del govern.

“La manifestació el que busca és remarcar aquesta profunda convicció europea que té el poble català i que continua tenint”, ha dit, i ha advertit que ja no es tracta d’un conflicte intern; Europa ha de prendre partit i col·laborar en la cerca d’una sortida a la situació, segons el vicepresident de l’ANC.

Al seu torn, Marcel Mauri, vicepresident d’Òmnium Cultural, ha fet un tot d’atenció a Europa, i li ha demanat que es “desperti” i que “es posi les piles” amb la situació que s’està vivint a Catalunya. I és que per Mauri, les institucions europees no han estat a l’alçada i demana i confia que Europa reaccionarà, també el 21 de desembre, sigui quin sigui el resultat, i busqui, a partir de llavors, solucions per una situació “inacceptable” a l’Europa del segle XXI. Perquè, com Alcoberro, Mauri considera que ja no es tracta d’un afer intern, sinó que afecta a la democràcia espanyola, i de retruc l’europea.

2 de desembre, concert per l’alliberament dels presos polítics. Entrades a la venda

Ja és públic el llistat d’artistes que participaran al concert per la llibertat dels presos polítics que se celebrarà aquest proper dissabte, 2 de desembre. Prop d’una quarantena de bandes i artistes prendran part en aquest ambiciós projecte que pretén omplir amb 60.000 l’estadi olímpic Lluís Companys per recollir aportacions per nodrir la Caixa de Solidaritat i, així, poder fer front a les agressions judicials de l’estat espanyol.

El llistat complet d’artistes és el següent:

  • Els Amics de les Arts
  • Companyia Elèctrica Dharma
  • Eric Vergés (Els Catarres)
  • La Banda Impossible (Gerard Quintana, Lluís Gavaldà, Natxo Tarrés, Pemi Fortuny, Jofre Bardagi, Jimmy Pinyol, Toni Xuclà, Oriol Farré, Roger Farré, Joan Reig, Pemi Rovirosa, Josep Thió i Arecio Smith)
  • Ramon Miravet
  • Beth
  • Guillem Solé (Buhos)
  • Gemma Hemet
  • Judit Nederland
  • A sound of Thunder
  • Marc Riera (Doctor Prats)
  • Pau Lobo (La Sra Tomasa)
  • Jordi Ginesta (Bonobos)
  • Josep Montero (Oques grasses)
  • Kel Sangüesa (Itaca Band)
  • Gerard Aledo (Animal)
  • Cesk Freixes
  • Ander Valverde (Green Valley)
  • Eric Vinaixa
  • Oriol Barri
  • Joan Rovira
  • Monica Green
  • Ovidi 3
  • L’Orfeó Català
  • Paula Valls
  • Pau Àlaba Josep
  • Montse Castellà
  • Meritxell Générale
  • Silvia Comes
  • Ivette Nadal
  • David Rossell
  • Aitor Cugat (Xeic!)
  • Miquel Cubero (Ojo de buen Cubero)
  • Salva Racers
  • Kelly Isaiah Ogbebor (Koers)
  • Adrià Dilme (Germà Negre)
  • Júlia Jove
  • Always Drinking Marching Band

Les entrades ja estan a la venda des del passat dia 23 de novembre a http://assemblea.barcelona

Els preus oscil•len entre els 10 euros la més barata i els 30 la més cara. A més, els nens de menys de 2 anys no pagaran entrada, i els que vinguin amb la família tindran un descompte.

El concert començarà a les 16.00 h, però les portes s’obriran tres hores abans, i la previsió és que el concert duri aproximadament tres hores entre les actuacions, parlaments i altres sorpreses que es donaran a conèixer el mateix dia. La voluntat dels organitzadors és que els assistentes gaudeixin d’un espectacle amb noms de primera fila musical del país mentre es recullen fonts per a la Caixa de Solidaritat.

Si no podeu assistir-hi, podeu col·laborar fent una transferències bancària als números de compte:

  • ES78 2100 5000 5102 0017 2439
  • ES41 3025 0002 4514 3338 9791

Indicant “Concert per la Llibertat, fila 0”

Dimarts 21, concentració dels treballadors de la Generalitat en contra del 155

Els treballadors de la Generalitat faran aquest dimarts 21 de novembre una concentració en contra de l’aplicació de l’article 155.

La concentració serà a les 18:00 a la plaça Sant Jaume de Barcelona.

ACTUALITZACIÓ PER LES MESURES CONTRA EL CORONAVIRUS – Concentracions periòdiques per la llibertats dels presos polítics al Vallès Occidental

Degut a les mesures contra la propagació del coronavirus, aquests actes han tingut modificacions.
S’han suspès temporalment les concentracions periòdiques de Rubí, Sant Quirze del Vallès, Pala-solità i Plegamans, Cerdanyola del Vallès, Sant Cugat del Vallès, Castellar del Vallès i Terrassa.


Diverses localitats del Vallès Occidental fan concentracions periòdiques per recordar que volem la llibertat de les persones represaliades.

Aquests són els dies a cada localitat:

  • Castellar del Vallès dijous 19:30
  • Cerdanyola del Vallès dijous
  • Palau-solità i Plegamans dimarts 19:00
  • Polinyà dilluns 20.00 a la plaça de la Vila
  • Sabadell Cada dia, de 12.00 a 13.00.
  • Sant Cugat del Vallès cada dia 16 del mes, a les 20.00 davant l’Ajuntament
  • Sant Quirze del Vallès dilluns 20:00 a la plaça de la Vila
  • Terrassa: Diàries davant l’Ajuntament a les 19.30
Captura de pantalla 2017-11-19 a les 21.05.31