Crònica del viatge de la territorial de Bellaterra a la Catalunya Nord

Del 25 al 29 d’abril d’enguany l’ANC de Bellaterra hem organitzat un viatge a Catalunya del Nord amb la voluntat d’establir contacte amb la comunitat catalanoparlant que voluntàriament ens ha guiat per la geografia del país per fer-nos una pinzellada de la història, cultura, política i de com es troba de desemparada la llengua catalana per l’estat francès.

És una activitat més de les que l’Assemblea programa cada temporada a Bellaterra en forma de conferències i xerrades. Turisme cultural que en podríem dir.

Persones d’allà, coneixedores del país ens han acompanyar per mostrar-nos i explicar-nos valors històrics, patrimonials i culturals d’aquesta part del país. Un tast en la llengua pròpia que no és altra que la catalana.

Afamats de conèixer, han estat cinc intensos dies, amb cinc itineraris: la Plana del Rosselló, la Vall de La Tet (Conflent), la Vall de La Tec (Vallespir) i les Rutes de l’Exili. Geografia, història i cultura en català. De la platja a la muntanya en pocs quilòmetres que ens han permès gaudir de la diversitat paisatgística.

Les ciutats d’Elna i Perpinyà van ser l’objectiu del primer dia.

L’endemà, seguint el riu La Tet, vam conèixer la comarca del Conflent el bressol de Catalunya on el majestuós Canigó és present en tot el recorregut. Prada, Rià, Vilafranca de Conflent i Sant Miquel de Cuixà bé que es mereixen una atenta parada.

El tercer dia el vam passar a cotes baixes de la plana del Rosselló: St. Cebrià de Rosselló un dels llocs on varen ser reclosos més de 90.000 refugiats espanyols fugint del cop d’estat del militar Franco, i Salses, l’entrada nord on s’hi ubica la Porta dels Països Catalans, monument promogut pels ciutadans catalans que van sufragar una bona part del seu cost.

El quart dia vàrem tornar cap a la muntanya, a la comarca del Vallespir seguit el riu La Tec. La Casa Macià a Prats de Molló i la històrica vila de Ceret varen ser els objectius. A la Casa Macià, les atencions i comentaris del MH Conseller Lluís Puig, exiliat, foren entranyables.

El cinquè dia fou de retorn passant per Cotlliure i Banyuls de la Marenda, poblacions on es refugiaren molts catalans i espanyols fugint de la persecució franquista al final de la guerra del 1936-39 (ruta de l’exili). La vila de Cotlliure té renom pels artistes que hi han anat, mentre que Banyuls de la Marenda de sempre ha sobresortit pel vi i pel gran escultor Arístides Mallol, nascut a Banyuls on s’ha museïtzat la seva casa natal.

Al Coll de Banyuls (357 m.) tancàrem l’estada a Catalunya del Nord, presidit per un meravellós paisatge de fons: muntanyes, vallada i Costa Vermella. Ens emportàrem un molt gran record. 

Daniela Grau (Elna), Enric Balaguer (Prada de Conflent), Mithé Pull i Joan (St. Cebrià de Rosselló), Joan-Lluís Pastou i Hervé Pi (Salses), Miquel Arnaudiès i Joan (Ceret), Pere Mateu i Françoise Py-Sougne (Cotlliure), Miquel Mayol, i Pere Becque (Banyuls de la Marenda) són els dotze voluntaris del nord que s’han esmerçat molt en col·laborar i guiar-nos per la geografia del país a l’altre costat de la frontera política imposada pel Tractat dels Pirineus (1659) en que les monarquies borbòniques castellana i francesa es van repartir els comtats de Rosselló i de Cerdanya. Sí, frontera política que ens ha dividit; però mai ha sigut frontera geogràfica perquè el Pirineu és fàcilment franquejable a través de molts colls que no arriben als 400 m.

Volem destacar la molt bona acollida d’aquests “germans” catalans i activistes que lluiten com nosaltres per assolir la nació sencera. Amb tots ells hem teixit complicitats cara el futur. Els estem molt agraïts!

Si l’any passat vam anar a l’Alguer, aquesta any ha sigut la Catalunya del Nord. L’experiència compartida en el viatge a l’Alguer va ser molt enriquidora, raó per la qual hem volgut repetir en aquest viatge cap a les terres catalanes del nord.

Amb la voluntat de continuar la descoberta i el gaudi de la nació sencera volem seguir en aquesta línia d’apropament als Països Catalans, terra amb trets històrics, culturals i lingüístics comuns.

Conclusió: El centralisme de l’estat francès exclou la llengua i cultura catalana, tradicions i història de Catalunya del Nord per imposició d’Estat, començant per l’ensenyament i el no reconeixement d’altra llengua que no sigui el francès tot penalitzant la dissidència. Un precedent que nosaltres, els del Sud, hem d’evitar davant la imparable uniformitat per la qual treballa l’estat espanyol.

Cal que fem acte de presència arreu del país.

ANC de Bellaterra, 18 de juny de 2026

11 de juny, a Bellaterra, conferència d’en Jordi Domingo sobre el Consolat de Mar

El dijous dia 11 de juny tenim programat el darrer acte del Cicle “Països Catalans, darrera colònia d’Espanya”. Tornarem a tenir com a ponent el President del Consell de la República i ex-Cònsol Major del Consolat de Mar, el Sr. Jordi Domingo.

Aquesta vegada ens parlarà precisament de què va ser el Consolat de Mar: un organisme creat cap a l’any 1370 que descriu els drets i obligacions dels cònsols, dels jutges, dels patrons, dels mestres, de l’escrivà, de l’estibador, dels mercaders, dels mariners, dels calafats, de l’almirall,…. Vaja, tot un codi marítim en tot lo relacionar amb la navegació i el comerç per la mar Mediterrània així com la jurisdicció penal.

Dissortadament, és una institució molt poc coneguda com també la seva importància històrica.

Com sempre a dos quarts de vuit a la sala del 1r d’octubre del Centre Cívic de Bellaterra.

Aprofitem per enviar-vos la notícia que Bellaterra Diari ha publicat del darrer acte, el 14 de maig amb Albert Pont.

9 d’abril, a Bellaterra, xerrada sobre la justícia i llengua amb Jordi Martí Monllau

A Bellaterra continuem amb el Cicle Països Catalans, darrera colònia d’Espanya.

El proper dijous 9 d’abril, el filòsof i sociolingüista Jordi Martí Monllau membre actiu del grup Koiné, ens parlarà de la llengua catalana dins el tema “Justícia lingüística i autodeterminació”.

Un tema molt viu, candent i sempre actual mentre no aconseguim l’alliberament nacional de l’estat espanyol.

El Jordi ens parlarà de forma clara i desacomplexada.

Dijous dia 9 d’abril a 2/4 de 8 del vespre al Centre Cívic de Bellaterra,.

5 de març, a Bellaterra, conferència ‘Economia i relació Catalunya – Espanya’ amb Germà Bel

Seguim amb el Cicle “Països Catalans, darrera colònia d’Espanya”

Dissortadament el passat dia 12 es va haver de suprimir el 3r acte que havíem programat: “De la dictadura franquista al present”, la segona xerrada – conversa amb l’historiador Josep Mª Solé i Sabaté, per l’alarma per les fortes ventades (VENTCAT)L’hem reprogramat pel dimecres 25 de març.

Però abans tenim una altra cita important: Germà Bel i Queralt ens parlarà d’“Economia i relació Catalunya – Espanya” el dijous dia 5 de març a dos quarts de vuit.

Seguim amb aquest repàs de com ens afecta la nostra dependència de l’estat espanyol i de l’error de voler confiar en un Estat que ens menysté en tot. Dia a dia és percep el progressiu deteriorament de tots els nostres serveis públics que no es poden gestionar amb l’infrafinançament al que l’Estat espanyol ens té sotmesos. 

Sols la independència ens pot garantir de disposar dels recursos necessaris per avançar com a país lliure.

Parlem-ne i mobilitzem-nos per poder avançar!

Us hi esperem!

Assemblea de Bellaterra

NOVA DATA 25 de març, a Bellaterra, conferència de Josep Ma. Solé i Sabaté sobre el període des la dictadura fins al present

A causa de l’alerta VENTCAT vam haver de posposar l’acte del dijous dia 12 de febrer amb l’historiador Josep Ma Solé i Sabaté .

Ja tenim data. La xerrada De la dictadura franquista al present es farà el dimecres 25 de març , a la mateixa hora i lloc.

El dimecres 25 de març a dos quarts de vuit (7:30) tenim el 3r acte del Cicle “Països Catalans, darrera colònia d’Espanya”, la 2a xerrada de l’historiador Josep Mª Solé i Sabaté que ara ens parlarà de la història que ens és més propera  “De la dictadura franquista al present”.

Cada dia es fa més evident el tracte de colònia que Espanya dóna a Catalunya. I no d’ara, sinó des de fa segles. Amb el creixement demogràfic que tenim i les escasses inversions destinades a l’actualització i el manteniment de serveis bàsics vitals per al país, apareixen mancances arreu (infraestructures, serveis socials, etc.) que afecten el desenvolupament normal de Catalunya i perjudiquen a tots els catalans. Això que any rere any sofrim un espoli econòmic de més de 22.000 milions d’euros que mai tornen de cap manera.

Per amagar aquesta realitat, el govern de l’Estat i el de la Generalitat autonòmica ens parlen de normalitat.

Per això la manifestació d’aquest dissabte al matí va ser de llarg la més multitudinària i els discursos dels dos presidents molt clars: PROU! ÚNICA VIA: INDEPENDÈNCIA.

Només així acabarem amb l’espoli fiscal

Guia del Vallès Occidental per anar a la manifestació del 7 de febrer

El 7 de febrer hi ha la manifestació de país contra el deteriorament dels nostres serveis més bàsics i fonamentals. Una situació causada per la discriminació permanent que patim per la dependència d’Espanya.

Des del Vallès Occidental hi ha aquestes cites prèvies per anar-hi plegats des dels diferents municipis.

La convocatòria és a les 12 h al Monument a Rafael Casanova (Rda. Sant Pere, 41), per anar a l’Arc de Triomf.

Cites des del Vallès Occidental

  • Bellaterra 10.15 a la pl. De l’Estació de Bellaterra.
  • Cerdanyola del Vallès 10.00 a l’estació de RENFE
  • Palau-solità i Plegamans 10.00 a la parada del Sagalés a Can Cortès
  • Ripollet 11.00 al bus e4
  • Rubí 10.35 andana de l’estació dels FGC
  • Sabadell
    • 9.30 estació FGC Can Feu
    • 10.00 autocar des de la pl. de les Dones del Tèxtil
  • Sant Cugat del Vallès 10.00 pl. Lluís Millet, Estació Sant Cugat Centre
  • Sant Quirze del Vallès 10.40 andana de l’estació dels FGC
  • Terrassa
    • sortida en autocar a les 10.00 de l’estació d’autobusos amb reserva prèvia al 616480992
    • Amb FGC hi ha dues convocatòries per qui vulgui anar amb més temps i qui vulgui anar a punt per a la manifestació. És a les estacions dels FGC
      • 9.31 i 10.31 Nacions Unides
      • 9.33 i 10.33 Estació del Nord
      • 9.35 i 10.35 Vallparadís
      • 9.38 i 10.38 Rambla
      • 9.42 i 10.42 Les Fonts

Bellaterra crida a participar a la mobilització del 7 de febrer

Tenim un desastre de país. Es veia venir que un dia o un altre s’aniria fent insostenible el deteriorament que per als nostres serveis públics representa l’espoli sostingut a que ens tenen sotmesos, governi qui governi a Espanya: 

 

• Setmana tràgica a Rodalies.

• Infraestructures viàries obsoletes i sense tasques de manteniment que són un perill per als usuaris, a més dels reiterats retards. 

• Metges i personal sanitari revoltats per l’explotació a que són sotmesos i el deteriorament continuat de la sanitat pública que això comporta.  

• Educació amb caiguda lliure en les avaluacions dels informes Pisa i sense mitjans econòmics ni de personal per poder revertir el deteriorament de l’Ensenyament. 

• Pagesos col·lapsats per la burocràcia i les importacions de productes agrícoles exempts de controls de qualitat i sanitat que s’exigeix als pagesos d’aquí.

• I més coses que podíem enumerar!

 

Davant aquest col·lapse, cal resposta de país!

 

Per això el Consell de la República i l’ANC, les dues entitats que tenen com a únic objectiu avançar cap a la independència, i amb el suport d’Òmnium Cultural, han convocat una macro manifestació el dissabte 7 de febrer a les 12 del migdia a l’Arc de Triomf de Barcelona per dir que ja n’hi ha PROU!

 

La convocatòria ha espantat a les associacions afectades pel desastre de Rodalies i s’han afanyat a convocar una contramanifestació el mateix dia però a les 5 de la tarda, no fos cas que massa gent anés a la del matí que convoquen entitats independentistes convocada abans, transversal i oberta a tothom. Llàstima que no vegin que mentre depenguem de l’estat espanyol els nostres mals no tenen remei.   

 

Per això la nostra resposta ha de ser potent! Animeu-vos a venir dissabte a l’Arc de Triomf i animeu a amics, coneguts i saludats per ser molts. Sols amb una resposta contundent de la ciutadania els polítics es veuran obligats a fer quelcom per avançar nacionalment.

 

Estem pensant en llogar un autocar pel dia 7 tal com a la Diada. Si us hi apuntaríeu, si us plau, escriviu al nostre correu dient quants seríeu: bellaterra@assemblea.cat

Un cop presa la decisió contactarem amb tots vosaltres.

 

Bellaterra, dijous 29 de gener de 2026

ANC de Bellaterra

 

22 gener, a Bellaterra, xerrada amb Josep Maria Solé i Sabaté

El dijous 22 de gener es farà la segona xerrada del cicle Països Catalans, darrera colònia d’Espanya.

Serà una atractiva xerrada-col·loqui amb l’historiador Josep Maria Solé i Sabaté que ens parlarà del període que va de la Renaixença a la dictadura del general Franco.

Ressenya de l’acte fet a Bellaterra amb Jordi Domingo

El passat dia 3 de desembre a Bellaterra es va fer la presentació del Cicle “Països Catalans, darrera colònia d’Espanya” amb la xerrada/col·loqui del President del Consell de la República, Sr. Jordi Domingo.

Ens va parlar de la importància d’aquesta entitat, ja que és l’única que neix de la votació del 1r d’octubre de 2017, i com a tal està cridada a ser la màxima autoritat derivada d’aquell formidable acte de sobirania, fins que un dia pugui ser realitat la nostra desitjada República Catalana.

La bona empenta inicial amb que va néixer, recordem que amb el suport de tots els partits i entitats independentistes, es va estroncar per la mala gestió que se’n va fer, i molts dels socis que inicialment hi varen confiar van sortir-ne decebuts.

Això no vol dir que no sigui necessària i que entre tots hem d’aconseguir fer-la forta. Ens cal deixar el dol, les picabaralles i reprendre el camí iniciat per culminar la plena sobirania que comporti un millor futur per als nostres fills i nets. Per això, ens cal tenir una visió positiva i constructiva del moment.

En Jordi Domingo concep que el Consell de la República (CdR) ha de ser l’Autoritat Nacional de Catalunya que ha de treballar per a l’alliberament del país fins la consecució d’un govern legítim. En estar registrada fora de l’estat espanyol, està protegida dels seus atacs i pot emprendre moltes iniciatives que altres entitats amb seu social a l’Estat no poden fer. Per això, cal crear a l’exterior un potent Fons Nacional Català necessari i controlat, fet impensable dins un estat autonòmic espanyol.

Tot i la situació desendreçada i caòtica del CdR en que se la va trobar en Jordi Domingo, assumeix el repte de presidir-la per tal de guanyar la credibilitat i confiança de la ciutadania i de les entitats cíviques. Es manifesta partidari de la unitat de tot el moviment independentista de la societat civil. Es mostra escèptic en la veritable unitat dels partits polítics ja que aquets cerquen els seus interessos tàctics i/o estratègics i prou. Malgrat que no serà fàcil, és el moment de recuperar forces i tornar a picar pedra.

El ponent comenta l’esforç que suposa assolir la unitat d’entitats independentistes, en el benentès que és difícil que els partits actuals i per iniciativa pròpia tornin a consolidar a curt termini aquesta unitat desitjada. La bona relació entre l’ANC i el Consell (veiem tot sovint els dos Presidents compartint pancarta…), és una bona mostra d’aquesta unitat d’acció que ens cal per avançar.

El President va dir que treballen intensament amb els Consells Locals de tot el territori amb projectes i propostes de mesures de desobediència civil que ens permetin reivindicar la nostra manera de fer, amb independència del què l’estat opressor ens imposa.

Per a ell, la internacionalització és una tasca cabdal. El món ha canviat en pocs anys i, possiblement, de forma no favorable als nostres interessos.

Insisteix en la necessitat de votar per tal de guanyar la Generalitat i el Parlament, fets bàsics per fer entendre al món que l’independentisme és viu i perseverant.

El CdR és transversalitat total. No vol ocupar espais de d’altres entitats independentistes ni interferir en elles.

Ens cal ser conscients que el Consell representa l’única eina institucional nascuda de la legalitat creada pel Parlament de Catalunya en les històriques jornades del setembre del 2017 i en la declaració d’independència votada per la cambra el 27 d’octubre del mateix any. Ningú no es pot prendre a la lleugera un encàrrec com aquest.

Aquest és el repte de qualsevol moviment d’alliberament nacional, i com a tal, també del Consell de la República.

Només així, el CdR esdevindrà l’embrió del futur estat català.

Demana no renunciar a la independència i creure-hi, perquè sinó no s’avança.

Cal fer un salt qualitatiu i caminar tots plegats.

Agraïm molt al Sr. Jordi Domingo la seva tasca al capdavant del Consell de la República i la seva disponibilitat engrescadora per tornar a confiar en aquesta entitat ara per ara imprescindible i transitòria, fins arribar a la fita de la desitjada República Catalana.

Web del Consell de la República: https://boc.consellrepublica.cat/

El 3 de desembre, a Bellaterra, comença el cicle ‘Països Catalans, darrera colònia d’Espanya’ amb Jordi Domingo

ANC de Bellaterra ja té a punt el nou Cicle de xerrades per aquesta temporada: “Països Catalans, darrera colònia d’Espanya

  • 3 desembre 2025 . “Xerrada-col·loqui: El Consell de la República” amb el seu Pres. Jordi Domingo . El Consell és l’única institució nascuda del referèndum d’autodeterminació del 1r d’octubre. En estar fora de les urpes del estat espanyol, gaudeix d’una independència que altres organitzacions polítiques i socials no tenen. Enfortim-la.
  • 22 gener 2026 . “De la Renaixença a la dictadura del general Franco”. L’historiador Josep Ma Solé i Sabaté ens farà una aproximació a aquest important període de la història de Catalunya.
  • 12 febrer 2026 . “De la dictadura franquista al present”, a càrrec de l’historiador Josep Ma Solé i Sabaté . La repressió i el totalitarisme institucional han fet molt de mal als catalans i al nostre país. Memòria històrica per no oblidar ni perdre els orígens.
  • 5 març 2026 . “Economia i relació Catalunya-Espanya”. L’economista Germà Bel exposarà sense embuts de quines maneres ens afecta aquest històric conflicte enquistat des de fa molts anys.
  • 9 abril 2026 . “Justícia lingüística i autodeterminació política”. Jordi Martí Monllau (grup Koiné) parlarà de l’estatus actual de la llengua catalana i el seu futur.
  • 14 maig 2026 . “Organització política, social i econòmica d’un estat català”. L’ Albert Pont (CCN) exposarà l’organització d’un futur estat català en base a criteris més racionals i d’eficiència seguint un model propi.
  • 11 juny 2026 . Jordi Domingo tancarà el Cicle amb “El Consolat de Mar. L’aportació més important de Catalunya a la història de la Humanitat”. Parlarà d’aquesta cabdal institució de prop de 800 anys que ha estat ignorada deliberadament durant molt de temps. En J. Domingo fou Cònsol Major, en té un gran coneixement i sap de què parla.

El Cicle permetrà adquirir consciència del tracte colonial a què l’estat espanyol ha tractat des de fa decennis la població de Catalunya. I segueix fent-ho!

Us hi esperem!

Visca la República Catalana!

Secretariat de Bellaterra per la Independència

El sopar a la fresca de Bellaterra per la independència

Des del 2014 i després de l’estiu, l’ANC de Bellaterra organitza un  Sopar a la Fresca. Any rere any ens trobem per fer un sopar obert a tothom qui vulgui com a primer acte de la temporada. Un retrobament per agafar forces davant els embats que ja ha esdevingut un clàssic.

De sempre, un altre objectiu ha estat ser l’avantsala de la Diada Nacional de l’11 de setembre en crear un ambient estimulador a ser agents sensibles, actius i partícips a les reivindicacions per a l’alliberament nacional.

Aquest any ha estat en Jordi Pesarrodona, Secretari Nacional de l’ANC i Coordinador de la Comissió d’Accions al Territori, qui ens ha acompanyat. Amb molts exemples de la realitat per la que passa Catalunya i els catalans, en Pesarrodona amb to molt engrescador ens ha animat a participar en la manifestació de l’11 de setembre, convocada amb el lema, “Més motius que mai: Independència” per denunciar l’espoli econòmic superior als 22.000 milions d’euros a l’any que se’n van i no tornen, la premeditada minorització de la llengua catalana, l’incompliment d’acords que beneficiarien a tota la població catalana i la creixent desnacionalització del país en tots els àmbits.

Enguany serà una mobilització descentralitzada en que l’ANC de Bellaterra ha organitzat un autocar per anar a la convocatòria de Barcelona per denunciar els greuges que ens comporta continuar formant part d’Espanya, com també tots els arguments que ens assenyalen que l’únic camí per la supervivència de la nació catalana és la independència.

El bellaterrenc Àlvar Roda ha tancat l’acte delectant-nos amb algunes de les seves entranyables cançons de cantautor. Fantàstic!

Una vetllada molt agradable!

Finalment, us animem a participar a la Diada 11-S. Per fer-ho més fàcil hem reservat un autocar que sortirà de la plaça de l’Estació a dos quarts de quatre de la tarda per un mòdic preu de 10 €. Podeu reservar plaça enviant correu a bellaterra@assemblea.cat

Gràcies a tothom per fer que el Sopar a la Fresca segueixi sent un punt de retrobament.

Bellaterra, 9 de setembre de 2025

Secretariat de l’ANC de Bellaterra

Guia del Vallès Occidental per l’11 de setembre de 2025

Aquestes són les activitats i convocatòries que es fan al Vallès Occidental de cara a l’11 de Setembre de 2025.

Venda de Samarretes

  • Cerdanyola del Vallès 2 de setembre, a l’Ateneu de cerdanyola, a les 19.00 h, durant la xerrada amb Lluís Llach
  • Palau-solità i Plegamans trucant al 645 530 415 i a la plaça de la Vila els dies 1, 2, 3, 4, 5, 8 i 9 de setembre de 18.30 a 20.30 i el dissabte 6, d’11.00 a 13.30
  • Ripollet Diumenge 31 d’agost, de 10 a 14 h., a la carpa situada a rbla. St. Esteve amb carrer del Sol
  • Rubí Del 25 d’agost al 8 de setembre, al local del carrer Llobateras 65, de dilluns a divendres, de 17 a 19 hores.
  • Sabadell Al local de carrer Illa, 3, dilluns, de 10:00 a 13:00 i de 18:00 a 20:00 i dimarts, dimecres, dijous i divendres, de 18:00 a 20:00 hores.
  • San Cugat del Vallès 4, 5 i 8 de setembre, de 17h a 20 h, al local de Cristòfor Colom, 24. 6 de setembre tot el dia a la plaça 4Cantons.
  • Santa Perpètua de Mogoda trucant al 669 295 474
  • Sant Quirze del Vallès Parada a l’entrada del Parc de les Morisques, el dissabte 6 i el diumenge 7 de setembre, d’11.00 a 14.00 h.
  • Sentmenat al local del c/ Castellar, 20, de 18 a 20h, de dilluns a divendres. El dissabte 6, de 10 a 13:30h, a la plaça de la Vila.
  • Terrassa Venda de l’1 al 5 de setembre, al local de Torrent, 153, de 18.00 a 20.00.

Cites per anar a la manifestació de l’11 de Setembre

  • Bellaterra Sortida pl. del Pi a les 15.30. Reserva a bellaterra@assemblea.cat
  • Palau-solità i Plegamans trucant al 657 896 217 i a la plaça de la Vila els dies 1, 2, 3, 4, 5, 8 i 9 de setembre de 18.30 a 20.30 i el dissabte 6, d’11.00 a 13.30
  • Sabadell Sortida de la plaça de la Sardana a les 12.00. Venda de tiquets al local de carrer Illa, 3, de 18.00 a 20.00.
  • San Cugat del Vallès Sortida a les 15h a la parada de bus de darrere el Monestir. Hora prevista d’arribada a Sant Cugat, cap a les 20 h.
  • Santa Perpètua de Mogoda trucant al 669 295 474
  • Sant Quirze del Vallès a les 15.30 a l’andana de l’estació dels FGC.
  • Sentmenat al local del c/ Castellar, 20, de 18 a 20h, de dilluns a divendres. El dissabte 6, de 10 a 13:30h, a la plaça de la Vila.
  • Terrassa Sortida a les 14.30 a la plaça Doré. Venda tiquets, de l’1 al 5 i del 8 al 10 de setembre al local del carrer Torrent, 153, de 18.00 a 20.00.

4 de setembre, a Bellaterra, sopar a la fresca

Una any més, arriba el Sopar a la Fresca de Bellaterra, el dijous 4 de setembre.

Aquest any comptarem amb la col·laboració del Coordinador d’Accions al Territori de l’Assemblea, en Jordi Pesarrodona. Qui millor per animar-nos a participar en la manifestació de l ‘11-S.

Feu la inscripció a través del correu bellaterra@assemblea.cat

L’Assemblea de Bellaterra ha organitzat un viatge a l’Alguer

La territorial de Bellaterra de l’Assemblea Nacional Catalana ha organitzat un viatge a l’Alguer per aprofundir el coneixement d’aquella ciutat catalana a Sardenya.

Els 24 integrants del grup van poder veure la ciutat i participar en diferents actes culturals i xerrades informatives.

Durant 4 dies van conèixer en profunditat aquest límit del Països Catalans.

Més informació

12 de març, a Bellaterra, presentació d’Octuvre, amb Albano Dante-Fachin i Marta Sibina

El proper dimecres 12 de març, a Bellaterra, vindran l’Albano Dante Fachín i la Marta Sibina per presentar-nos la plataforma OCTUVRE, que junts han creat per aconseguir publicar el que no es publica i informar-nos del que ens cal saber.

L’acte començarà a les 19.30 a la Sala 1r d’Octubre, al Centre Cívic, pl Maragall 4.