El pròxim 16 de desembre, la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, ha estat citada a declarar al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Per aquest motiu, us convoquem per a donar-li suport amb un missatge clar. Ella va ser escollida democràticament per a representar el poble de Catalunya i estarem al seu costat especialment quan sigui cridada a declarar davant tribunals per un suposat delicte de desobediència al Tribunal Constitucional.
Per aquest motiu ens concentrarem:
- dijous 15 de desembre a les 20:00, davant dels ajuntaments de tot Catalunya, on es llegirà un manifest. (A Terrassa la convocatòria és a les 18:30)
- divendres 16 a les 9:00, acompanyarem la presidenta a les portes del TSJC, situat al passeig de Lluís Companys, 12-14 de Barcelona.
Autocars des del Vallès Occidental per anar el dia 16 a Barcelona
- Bellaterra: 8:00 davant l’estació. Inscripcions a bellaterra@assemblea.cat
- Sant Cugat del Vallès: 7:30 davant la biblioteca Gabriel Ferrater. Més informació.
- Sant Quirze del Vallès: 7:45 Parc de les Morisques Formulari d’inscripció
Cites per anar en grup:
- Castellar del Vallès: 7:30 estació de tren
- Rubí: Agafaran el tren dels FGC a les 7:20
- Sabadell: Estació RENFE Centre a les 8:15
- Terrassa: Agafaran el tren de les 7:56 a l’Estació del Nord. Més informació.
Manifest
Sortim de nou al carrer per a expressar la nostra ferma voluntat i l’insubornable compromís en la defensa de les institucions i dels principis democràtics que les sustenten.
Actuem amb el convenciment de la validesa del principi recollit a la Declaració de sobirania i del dret a decidir del poble de Catalunya, aprovat pel Parlament el 23 de gener del 2013, quan proclama que “el poble de Catalunya té, per raons de legitimitat democràtica, caràcter de subjecte polític i sobirà”.
Denunciem la incapacitat i la manca de voluntat del Govern espanyol per a resoldre democràticament un problema polític. La judicialització de la política ha empobrit i malmès irremeiablement alguns dels fonaments del sistema democràtic.
Expressem el nostre suport a tots els càrrecs electes i institucionals que estan amenaçats per la Fiscalia General i l’Advocacia de l’Estat, en més de 400 expedients judicials, per haver exercit legítimament les funcions de representació del poble que les urnes els van conferir.
Utilitzar els tribunals per a impedir el debat polític al Parlament, i criminalitzar els representants del poble que, exercint el mandat rebut a les urnes, faciliten aquest debat, és impropi d’un sistema democràtic, atempta contra el pluralisme polític i, en conseqüència, esdevé inacceptable per a qualsevol demòcrata.
Els qui no han guanyat a les urnes el suport de la majoria no poden imposar el silenci a les nostres institucions amb amenaces d’inhabilitació contra els càrrecs electes i institucionals. Les pressions per a limitar l’acció dels nostres representants són també l’intent de silenciar tot un poble. Per això considerem que si la presidenta Forcadell acaba sent jutjada, amb ella s’estarà jutjant tot un poble.
Com a demòcrates exigim als governants de l’Estat espanyol que deixin de comprometre els tribunals en una tasca que, en democràcia, els és impròpia. Els instem a abandonar per sempre més la judicialització de la vida política. Els convidem a respectar i a participar en el debat que es deriva de la voluntat del poble de Catalunya, expressada en reiterades ocasions, legítimament i democràticament, als carrers i a les urnes.
Manifestem la convicció que el referèndum és la solució de més alt consens en els sistemes democràtics avançats, per a acordar les grans decisions de futur.
El diàleg ha estat sempre la nostra bandera i ara no l’abandonarem. Davant els qui avui gesticulen amb el diàleg però mantenen la judicialització com a única concreció de la seva acció política, nosaltres, els demòcrates, creiem en el diàleg d’acord amb les majories que neixen de les urnes i que configuren, donen sentit i legitimen el Parlament i els plens municipals.
Ens comprometem a defensar amb coratge la democràcia, les nostres institucions i els nostres representants. No defallirem en aquesta defensa.
No a la judicialització de la política!
Sí a la defensa de la democràcia, de les institucions i dels representants legítims del poble!
Tots amb Carme Forcadell, presidenta del Parlament de Catalunya!
Retroenllaç: El Vallès Occidental surt al carrer en defensa de la presidenta del Parlament | Assemblea Nacional Catalana - VALLÈS OCCIDENTAL
Quiero desde aquí dar mi apoyo a Carme Forcadell. Consideró que no merece ningún castigo por hacer su trabajo. Todos tenemos derecho a pensar y actuar libremente en cuanto a política. Eso se llama democracia.
M'agradaM'agrada