
Les primàries al Vallès Occidental
Diversos municipis del Vallès Occidental han decidit fer primàries per garantir que el govern local treballi per la República un cop passades les eleccions municipals i per regenerar la participació política.
Són aquests:
- Cerdanyola del Vallès: S’ha aprovat fer primàries. Més informació.
- Palau-solità i Plegamans: S’ha aprovat fer primàries
- Rubí: S’ha aprovat fer primàries pàgina web
- Sabadell: S’ha aprovat fer primàries. Podeu contactar-hi a través d’aquest canals:
- Terrassa: Assemblea constituent el 29 de novembre. Informa’t de com hi pot participar clicant aquí. Podeu contactar amb ells a través de
- Vacarisses: S’ha aprovat fer primàries.
Altres municipis s’han pronunciat per no fer primàries: Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Castellar del Vallès, Castellbisbal, Matadepera, Ripollet, Sant Cugat del Vallès, Sant Quirze del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Sentmenat i Ullastrell.
Què són i per què serveixen unes primàries obertes?
Unes eleccions primàries són unes votacions on l’electorat tria, d’entre un grup de candidats i candidates, quins i quines prefereix.
El grup de candidats a les primàries pot estar format per representants de partits polítics i per ciutadans i ciutadanes que no pertanyen a cap partit polític.
Serveixen per definir qui són els candidats més ben valorats i així construir la llista o candidatura final que es presentarà a les eleccions.
Per què cal fer primàries per les eleccions Municipals del 2019?
Per construir una candidatura republicana unitària i oberta per molts dels municipis del nostres país.
Perquè és l’única manera d’aspirar al fet que l’independentisme quedi primer a la majoria de poblacions grans del país i, per tant, de tenir opcions reals de guanyar alcaldies independentistes a les ciutats i les àrees metropolitanes.
Perquè permet una renovació efectiva de la classe política del país, destriant els millors candidats avalats pels partits i la societat civil, en un procés madur i democràtic d’exigència de responsabilitats i debat de programes.
Perquè és la via més clara per tenir una influència real sobre els partits i poder-los exigir unitat i l’aplicació del mandat de l’1 i el 27 d’octubre.
Per què necessitem el Registre de Votants?
Les persones que vulguin participar com a votants de les primàries han d’estar registrades per assegurar que no hi hagi duplicitat de vot, per verificar les dades del votant i per poder oferir la possibilitat de vot telemàtic el dia de les eleccions primàries.
Com registrar-se com a votant de les primàries?
Per poder ser votant de les primàries abans cal registrar-se com a votant des d’aquest web o manualment a la seu de l’ANC (c/Marina, 315 – Barcelona) o posant-te en contacte amb la teva Assemblea Territorial.
Com podràs votar la teva llista de candidats?
- Opció A) PRESENCIALMENT
Et farem saber quin és el teu punt de votació i podràs votar presentant el DNI el mateix dia de la votació.
- Opció B) TELEMÀTICAMENT
Si vols votar telemàticament, caldrà que abans de les votacions validis presencialment les teves dades. Ho pots fer a la seu de l’ANC (c/Marina, 315 – Barcelona) o posant-te en contacte amb la teva Assemblea Territorial.
*Recorda que sols pots votar en el municipi on estiguis empadronat/da. Si la teva adreça d’empadronament no coincideix amb la que figura en el teu DNI, hauràs de presentar un volant d’empadronament, que pots recollir de forma gratuïta al teu Ajuntament.