El diumenge 17 de desembre, a Cerdanyola del Vallès, es farà la via lliure a la república. Cal que tothom porti elements de color groc.
Començarà a les 11:30 davant la Biblioteca Vella i la Biblioteca Nova.

El diumenge 17 de desembre, a Cerdanyola del Vallès, es farà la via lliure a la república. Cal que tothom porti elements de color groc.
Començarà a les 11:30 davant la Biblioteca Vella i la Biblioteca Nova.

Aquest és el vídeo de la xerrada de David Fernández, economista i vicepresident del Cercle Català de Negocis, sobre “Economia. La Generalitat intervinguda, la Hisenda Catalana, la fugida d’empreses…. Què passarà a partir d’ara?” feta a Sabadell el 4 de desembre.
Aquest dimarts 12 de desembre es farà a Castellar del Vallès la xerrada “Alternatives i economia social i solidària” amb la presència del Josep Manel Busqueta i Eudald Griera.
L’acte començarà a les 20:00 a la Sala d’actes del Mirador de Castellar del Vallès. L’organitza el Comitè de Defensa de la República.

Aquest dimarts 12 de desembre es farà a Ripollet una taula rodona amb el tema “Llibertat i República”.
Hi haurà representants de l’Assemblea, d’Òmnium i dels partits que es presenten a les eleccions del 21 de desembre.
L’acte començarà a les 19:00 a la Sala d’actes del Centre Cultural.

Sons de llibertat.
Encetem un seguit de concerts a favor de la llibertat dels presos polítics i de suport a la caixa de solidaritat amb els nostres representants polítics i els Jordis empresonats. Volem que siguin lliures avui mateix. Volem a casa el nostre govern empresonat, l’exiliat i els Jordis. No volem que, per causa del pagament de les astronòmiques fiances que els poden imposar, hagin d’estar ni un dia més fora de casa seva.
El primer concert es farà divendres 15 de desembre, a 2/4 de 8 del vespre, al Racó del Campanar. L’accés per sentir els intèrprets serà lliure i podreu col·laborar amb la Caixa de Solidaritat.
Els concerts estan organitzats juntament amb els Cracs d’ANDI.
En aquesta ocasió, Els Cracs d’ANDI interpretaran Cançons de la nostra terra. I el grup Xavi Vidal & Berni Mora ens oferiran un repertori de clàssics i modern.

Tenim el goig de convidar-vos a la tercera i última xerrada del cicle República catalana: Política. Present i futur de la República catalana.
Aquest dijous 14 de desembre, a 2/4 de 8 del vespre, a la sala d’actes de l’hotel Verdi, comptarem amb la presència de Vicent Partal, periodista i director de Vilaweb, de qui podrem sentir les opinions d’una veu ponderada i molt ben informada de la situació política actual i dibuixar escenaris de futur.
Vicent Partal Montesinos ha treballat també a El Temps, El Punt, Diari de Barcelona, Catalunya Ràdio, La Vanguardia i TVE, entre altres. És considerat un dels pioners d’Internet als Països Catalans.
No us deixeu perdre la xerrada
Ens trobem una vegada més, i les que faci falta, per reclamar la justícia cap als nostres companys, amics i legítims representants polítics empresonats per l’Estat Espanyol.
Avui hem sabut que els honorables vicepresident del nostre Govern, Oriol Junqueras; el conseller Joaquim Forn, i els presidents de l’Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, seguiran presos. Alhora, el nostre Govern legítim segueix a l’exili, impedit per la força i les coaccions del cop d’estat del 155 d’exercir el mandat que el poble li va donar el 27 de setembre de 2015.
A l’Europa de 2017 l’Estat espanyol persegueix les idees polítiques, hi ha presos polítics, i no hi ha cap mena de separació de poders ni, per tant, de justícia.
Es demana als empresonats que acatin ordres polítiques i se sotmetin ideològicament. Ens trobem davant de tribunals inquisitorials que persegueixen idees, volen anihilar moviments democràtics, i reposen sobre els fonaments del franquisme.
Però, com que nosaltres sabem què és la democràcia i la justícia, el proper dijous 7 de desembre, a Brussel·les, cridarem ben fort perquè tothom a Europa escolti el clam d’un poble contra el silenci dels estats de la UE davant la injustícia. El clam d’un poble que vol aconseguir la llibertat pels camins de la democràcia i la renúncia a la violència.
L’alegria del retorn a casa dels honorables consellers Dolors Bassa, Josep Rull, Jordi Turull, Raül Romeva, Meritxell Borràs, i Carles Mundó es veu entelada i per l’absència dels que seguiran patint un captiveri injust. No hi sou tots i no pararem fins a alliberar-vos!
Ens mantindrem ferms i seguirem lluitant fins que la nostra causa, democràtica i pacífica, s’imposi davant la tirania de la llei espanyola i els seus tribunals.
No us oblidem ni us oblidarem. Mentre sigueu allà, tancats, inundarem les ciutats i pobles d’accions per mostrar el món que reclamem l’alliberament d’uns amics i companys que mai haurien d’haver entrat a la presó. Us volem lliures perquè no heu comès cap delicte i perquè vosaltres representeu tot allò pel qual nosaltres lluitem.
Com bé diu en Jordi Sànchez, des de la teva cel·la, “Que ningú pensi que ja ho ha fet tot, que està cansat, que ja no hi ha res a fer”. Entomem el repte de fer-vos lliures i de derrotar aquest cop d’estat que ha perpetrat l’Estat espanyol en forma d’article 155, derrotant-lo a les urnes el proper 21 de desembre.
Que ningú no s’adormi, que ningú no es quedi a casa. Cada vot compta per recuperar la justícia, la democràcia, les nostres institucions i la República legítimament declarada al Parlament de Catalunya.
I finalment i, una vegada més, cridem a preservar la unitat, que amb esforç hem construït i que és la nostra major força.
Visca Catalunya lliure i Visca la República catalana!
4 de desembre de 2017


Arrenca la campanya per a les eleccions del 21 de desembre. Unes eleccions amb el govern legítim i legal de la Generalitat deposat per M. Rajoy. En aquest context excepcional de creixent repressió i laminació de les institucions de la Generalitat de Catalunya en que els Jordis i part del govern de la Generalitat segueixen a la presó mentre una altra part encapçalada pel MH President Puigdemont està a l’exili forçós a Brussel·les, fan que aquestes eleccions siguin ben anormals.
Tot i així, l’independentisme ha optat per concorre-hi amb l’objectiu de guanyar, recuperar les institucions catalanes i la dignitat que ens mereixem com a poble privat de drets i llibertats.
Tres candidats de partits o coalicions favorables a la independència vindran a Bellaterra a exposar com veuen, que proposen per aquestes eleccions i que pot passar segons el resultat que en surti. A més d’escoltar-los voldríem també saber que en penseu vosaltres de la situació que estem vivim i quina pot ser la millor sortida de l’atzucac en el que ara mateix estem.
El debat es farà el dimarts dia 12 de desembre a les 8 del vespre al Centre Cívic, plaça de Maragall, 4.
Vine a dir-hi la teva. T’hi esperem!
Bellaterra per la Independència. Comunicació

Actualitzat el 6 de desembre 17:00
Aquí trobareu informació dels autocars que aniran a Brussel·les per ser el 7 de desembre a la manifestació a favor de la República Catalana. Aquesta autocars han estat organitzats per les territorials del Vallès Occidental.
Les persones que us hi heu apuntat rebreu un correu amb més dades.
Hi ha aquesta pàgina amb informació del vol d’avió organitzat pel Vallès Occidental.



El dilluns dia 4 de desembre, gaudirem de la segona xerrada del cicle: República catalana.
En David Fernández, vicepresident del Centre Català de Negocis ens parlarà d’Economia. Tenim la Generalitat intervinguda, què vol dir?, què implica?, com tenim la Hisenda catalana, què passa i com ens influeix o no la fugida de les seus de les empreses, fins a quin punt és important, com ens afecta. Que passarà a partir d’ara?
David Fernàndez, enginyer industrial i economista, és vicepresident del Centre Català de Negocis (CCN) des de l’any 2014 on treballa activament en la definició de l’estratègia de l’entitat amb l’objectiu d’influir políticament en el futur de Catalunya.
Ha estat coautor del llibre “Raons pel Sí“, de diferents estudis econòmics, així com col·laborador en el documental “Interès d’estat, en ruta“. Participa en diferents tertúlies i xerrades divulgatives amb la
intenció de crear un estat d’opinió favorable a una Catalunya independent. Ha dissenyat estratègies de pressió a partits polítics sobiranistes per la creació d’una candidatura unitària per les eleccions del 27s. Professionalment es dedica al disseny i creació de l’àrea d’empresa per a l’ampliació del nombre d’associats i socis col·laboradors, oferint serveis de valor com ara jurídics, d’internacionalització, RH, formació, serveis TIC i d’altres.
Ha col·laborat en l’estratègia de defensa d’Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau testificant en els judicis del 9N.
La missió del CCN es centra en actuar com a catalitzador del moviment sobiranista entre l’empresariat català i contribuir tant en la restitució de la independència política de Catalunya, com en la creació de les estructures del nou Estat Català que permetin la nostra integració en l’economia global sense restriccions imposades per cap govern forà.
Ens veiem el dilluns dia 4 de desembre a l’auditori (2n pis) del Casal Pere Quart (Rambla, 69), a dos quarts de vuit del vespre.
Veniu a xerrar, a conèixer i a compartir molta República!
Avui dijous 30 de novembre, a Sabadell, el professor de Teoria Política de la UPF parlarà del moment actual, amb el govern català destituït per l’article 155 i les eleccions del 21D a la vista.
L’acte començarà a les 19:30 al Casal Pere Quart.

Diumenge 3 de desembre tindrà lloc, a la plaça de Catalunya de Terrassa, «Jazz per la Llibertat», acte convocat per l’ANC -Terrassa per la Independència i Òmnium Cultural -Terrassa amb el propòsit de recollir fons per als presos polítics, els polítics exiliats i les seves famílies.
L’acte consistirà en un concert que aplegarà un bon nombre de músics i que, a través d’una expressió tan lliure i tan emblemàtica de la ciutat com és el jazz, pretén exterioritzar el suport de la societat terrassenca a les persones encausades. Cal recordar, en aquest sentit, que dos dels implicats són els terrassencs Lluís Puig i Josep Rull.
A les 12 del migdia s’iniciarà la jornada, que comptarà amb diverses activitats, com ara una sessió de lindy hop.
De 13 a 16 h serà el concert de jazz
Està confirmada la presència dels principals representants nacionals de l’ANC i Òmnium, així com la lectura de missatges de Lluís Puig i Josep Rull.
La cita inclou una botifarrada popular, amb la venda de tiquets solidaris al preu de 10 euros.
Els diners recaptats aniran destinats a l’Associació Catalana pels Drets Civils, organització creada per canalitzar les mostres de suport de la ciutadania als membres del Govern empresonats o a l’exili.

Actualitzat el 6 de desembre 11:00
Aquí anirem actualitzant la informació del vol per anar a Brussel·les el 7 de desembre a la manifestació a favor de la República Catalana. Aquest vol ha estat organitzat per les territorials del Vallès Occidental.
Hi ha aquesta pàgina amb informació dels autocars organitzats pel Vallès Occidental.


Aquest dissabte 2 de desembre es farà, a Sant Quirze, un concert amb bona part dels músics locals per recaptar fons per a la caixa de solidaritat de Sant Quirze.
Els actes començaran a les 12.00 i s’allargaran fins a les 18:00 i tindran lloc a les places Anselm Clavé i de la Vila. Al migdia hi haurà una botifarrada popular.
Les persones que vulguin assistir al concert de Barcelona per la llibertat dels presos polítics tenen la possibilitat de reservar places a l’autocar que farà el viatge. Aquest és el formulari.

El dissabte 2 de desembre, a Castellbisbal, hi haurà un seguits activitats al voltant de pintar el mural “L’arbre dels valors”.
Serà a partir de les 10:00 al carrer de la Lluna.
