Comunicat de L’Assemblea Nacional Catalana en relació a la situació a l’Alt Karabakh

El passat 27 de setembre les forces armades de l’Azerbaidjan, amb el suport de Turquia, van iniciar una ofensiva militar contra l’Alt Karabakh o República d’Artsakh, a la regió del Càucas Sud, violant l’alto el foc i posant en risc les vides de milers de persones. Aquesta agressió ha provocat desenes de morts civils, centenars de ferits, i que més de 75.000 persones –un 50% de la població de l’Artsakh– hagin hagut de fugir de les seves poblacions per buscar refugi davant dels atacs.

L’Assemblea Nacional Catalana expressa la seva condemna a l’ús de la violència per a modificar l’statu quo actual a la regió, així com els atacs i bombardejos indiscriminats contra la població civil, inclòs l’ús de bombes de dispersió per part de les forces armades de l’Azerbaidjan, armament prohibit segons la Convenció sobre Bombes de Dispersió.

Fem una crida al cessament de les hostilitats, i a la comunitat internacional per a que s’impliqui en el conflicte i pressioni els governs de l’Azerbaidjan i de Turquia, a fi de que cessin la seva agressió militar. Només així podrà haver-hi un retorn a les negociacions per a una solució pacifica del conflicte, especialment en el marc del Grup de Minsk de l’OSCE, presidit per França, la Federació Russa, i els Estats Units.

Per últim, expressem el nostre ple suport al dret a l’autodeterminació dels ciutadans de l’Alt Karabakh o República d’Artsakh, reconegut internacionalment al Pacte Internacional dels Drets Civils i Polítics i exercit en referèndum el desembre de 1991, i en conseqüència reconeixem la independència de la República d’Artsakh i la seva sobirania territorial.

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s