El periodista Antonio Baños ha estat entrevistat per Vilaweb. Serà el cap de llista a les elecions del 27S de la CUP-Crida constituent
Category Vídeos
Vídeo de la presentació a la Ciutadella de “Junts pel sí”
Aquest és el vídeo de l’acte de presentació de la candidatura “Junts pel sí” que s’ha fet al parc de la Ciutadella de Barcelona.
Vídeo “Independentisme bellaterrenc”
Aquest vídeo és una síntesi de les activitats que s’han fet a Bellaterra els últims anys.
Guia per inscriure’s a la Via Lliure des del Vallès Occidental
Si busqueu informació per participar a la Diada del 2016, cliqueu aquí.
Arriba un 11 de Setembre que pot ser el que ens obri les portes del Parlament. La Meridiana ha d’omplir-se de gent, de colors i de somriures. La primera cosa a fer és inscriure’s al tram que correspongui al vostre municipi
A la Via Lliure d’aquest any, les persones del Vallès Occidental ocuparem preferentment els trams del 64 al 73 de la Meridiana, entre el carrer Tolosa i el carrer Mallorca. A continuació us detallem on va cada municipi perquè pugueu seleccionar-ho quan us inscriviu.
Inscriviu-vos primer clicant a via.assemblea.cat i triant el tram del teu municipi, després reserva l’autocar per fer el viatge.
També us donem l’enllaç per apuntar-vos als autocars que s’organitzen o amb la informació específica de cada Assemblea Territorial.
Anirem actualitzant aquesta llista. Última actualització 9 de setembre.
-
Badia del Vallès tram 69
-
Barberà del Vallès tram 70
-
Bellaterra tram 69
-
Castellar del Vallès tram 70 Reserva d’autocar
-
Castellbisbal tram 64 Reserva d’autocar
-
Cerdanyola del Vallès tram 66
-
Matadepera tram 67
-
Montcada i Reixac tram 65
-
Palau-solità i Plegamans tram 66
-
Polinyà tram 72 Reserva d’autocar
-
Rellinars tram 72
-
Ripollet tram 64 Informació i reserva d’autocar
-
Rubí tram 66 Informació i autocars
-
Sabadell tram 71 Informació i Reserva d’autocar
-
Sant Cugat del Vallès tram 68 Reserva d’autocar
-
Sant Llorenç Savall tram 65
-
Sant Quirze del Vallès tram 69 Reserva d’autocar i altres opcions
-
Santa Perpètua de Mogoda tram 72
-
Sentmenat tram 65 Reserva d’autocar
-
Terrassa tram 73
-
Ullastrell tram 64
-
Vacarisses tram 67 Reserva d’autocar
-
Viladecavalls tram 67 Reserva d’autocar
Punters
El color del punter que correspon als trams del Vallès Occidental és el verd que trobareu més avall. Al lot de la Via lliure us vindrà un punter blanc que haureu de pintar d’aquest color verd que us donem de mostra.
Consells
- Llegiu les instruccions perquè la via sigui un èxit.
- Porteu una ràdio per seguir els actes que es faran a l’escenari central.
- Si teniu dubtes, consulteu aquestes guia ràpida.
Enllaços recomanats
- Cliqueu aquí per veure el mapa del recorregut
- Cliqueu aquí pels consells de mobilitat per anar a la Via Lliure

Descarregueu el punter 11 setembre sostenibilitat.PDF
Document de l’acord de la candidatura “Junts pel Sí”
Vídeo de la campanya del 27S “On tot comença”
L’ANC vol mobilitzar els catalans residents a l’estranger per guanyar el 27S
Amb l’objectiu d’assegurar el màxim de vots per opcions independentistes el 27S, l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) potencia la campanya Mobilitzem el Vot Exterior. Es tracta de la iniciativa internacional prioritària a l’ANC aquest 2015, especialment per les 37 Assemblees Exteriors que té arreu del món. Actualment, els catalans residents a l’estranger amb dret a vot superen els 200.000 (192.608 estaven inscrits al Cens Electoral de Residents Absents –CERA- l’abril del 2015; xifra a la que cal sumar-hi aquells catalans que estan inscrits al Registre d’Espanyols Residents Temporalment Absents (ERTA), així com també aquells que, tot i residir a l’estranger, no s’han registrat ni a l’un ni a l’altre) i poden ser decisius per assegurar una majoria independentista a les plebiscitàries.L’eix principal de la campanya Mobilitzem el vot exterior és la web informativa http://www.votexterior.cat , amb les explicacions per fer els tràmits necessaris en funció de la situació de cadascun dels catalans residents a l’estranger. A més, també s’ofereixen eines per animar a votar als familiar i amics residents a l’estranger, mitjançant les xarxes socials, la missatgeria mòbil i un model de correu electrònic per poder enviar a tots els contactes. La campanya, per tant, pretén mobilitzar els catalans residents a l’estranger, però apel·la especialment als catalans que resideixen a Catalunya a fer-se responsables de transmetre aquesta informació.
En roda de premsa, la nova coordinadora d’Internacional, Liz Castro, ha explicat que cal “potenciar la presència internacional per aconseguir que el món sàpiga què passa a Catalunya”. “Tenim més de 200.000 catalans a l’exterior. No podem perdre cap vot sobiranista el 27S” ha explicat Castro, que ha remarcat que cal que els catalans residents a Catalunya parlin amb amics i familiars a l’estranger per conscienciar-los de la importància del seu vot.
Per la seva banda, Antoni Montserrat, de la Federació Internacional d’Entitats Catalanes (FIEC) i Arnau Galobardes, del Secretariat Nacional de l’ANC, han explicat els tràmits necessaris per poder votar. La conclusió és que fer-ho no és fàcil, però “no és impossible”. El principal escull, han dit, és la manca d’informació existent per un sistema de vot exterior “desastrós”, fet pel qual han insistit en la necessitat de transmetre tots els passos perquè tothom que vulgui votar pugui fer-ho el 27S.
Actualment, l’ANC contempla diverses vies perquè els catalans residents a l’estranger puguin exercir el seu dret a vot:
- Els que ja estan inscrits al Cens Electoral de Residents Absents (CERA) o al registre d’Electors Residents Temporalment Absents (ERTA), han d’esperar a la signatura del decret de convocatòria de les eleccions per començar a realitzar els tràmits necessaris per a poder votar des de l’estranger.
- Aquells que no estan inscrits a cap d’aquests dos registres NO s’han d’inscriure al CERA. Les alternatives són:
- Un cop el President de la Generalitat signi el decret de convocatòria de les eleccions, inscriure’s a l’ERTA per poder exercir el vot des de l’estranger.
- Si el dies previs al 27 de setembre ets a Catalunya, pots considerar utilitzar el vot per correu anticipat a Catalunya.
- Si el dia 27 de setembre és a Catalunya, optar pel vot presencial a Catalunya.
En tot cas, per a una informació el més complerta i actualitzada possible, es recomana visitar la web www.votexterior.cat
L’acció exterior
A més de la campanya, Castro ha explicat d’altres accions que organitzarà l’ANC a nivell internacional, com la crida a portar estelades a Berlin i el repartiment de 10.000 estelades de paper per a reforçar-ne la presència a la final de la Champions League del proper 6 de juny.
Àudios i vídeos del debat amb els alcaldables de Sant Quirze #SQV
Aquests són els vídeos i els àudios del debat organitzat per Sant Quirze per la Independència el 14 de maig a la Patronal.
Els alcaldables del PP i del PSC van declinar l’invitació.
Àudios
Vídeos
Vídeo “Pensiones: La República catalana nos sale a cuenta”
Estan en perill les pensions en una República Catalana?
L’ANC s’adhereix a la campanya de micromecenatge a favor dels condemnats per mostrar una estelada
Àlex i Biel: condemnats per mostrar una estelada i cridar independència
Benvolgudes entitats, amics i amigues,
Us informem que la Fundació Catalunya Fons està coordinant i liderant una campanya de micromecenatge a la plataforma Totsuma . El títol d’aquesta campanya és, “Àlex i Biel;condemnats per mostrar una estelada i cridar independència”. Us enviem adjunta la nota de premsa que hem enviat als mitjans de comunicació, veureu que en aquest escrit expliquem com van succeir els fets.
Com sabeu, una de les finalitats de la Fundació Catalunya, és la defensa dels drets nacionals dels catalans, tant individuals com col·lectius, i especialment els reconeguts per la Declaració Universal dels Drets Humans de les Nacions Unides, el 10 de desembre de 1948.
La FUNDACIÓ CATALUNYA considera que és essencial fer conèixer que l’Àlex i el Biel, han rebut un tracte discriminatori i repressiu, únicament pel fet de treure una estelada, cridar independència i dir que són catalans. Els poders públics han actuat desproporcionadament, sancionant-los a una multa econòmica i la prohibició d’entrar en un recinte esportiu amb el perjudici que això els comporta, ja que a més de ser aficionats a la Penya, són jugadors de bàsquet i entrenadors de canalla.
Cal recordar que hi ha quatre companys més citats a declarar acusats de fals testimoni. Considerem que és un fet absurdament desproporcionat i que la policia nacional ha actuat amb la intenció de generar por i submissió per reprimir els símbols d’identitat dels aficionats que es desplacen a recintes esportius. Considerem que és un atac greu a la llibertat d’expressió. Malauradament, aquest no és un cas aïllat.
Us demanem que en la mesura de les vostres possibilitats, feu difusió d’aquesta campanya. L’objectiu final és dir, que NO tenim por a expressar el què som i el què volem.
Us agraïm per avançat el vostre suport,
FUNDACIó CATALUNYA
Vídeo sencer de l’acte del Palau St. Jordi de l’ANC
Vídeo íntegre de l’acte de l’Assemblea Nacional Catalana al Palau St. Jordi el 24 d’abril de 2015.
Resum gràfic de l’Assemblea de Lleida de l’ANC
L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) farà avui diumenge 12 d’abril al pavelló Barris Nord de Lleida l’Assemblea General Ordinària (AGO) 2015, un esdeveniment que conduiran les periodistes Xantal Llavina i Esther Sardans.
L’AGO de Lleida, que pren el relleu de l’Assemblea Constituent de Barcelona i les Assemblees Generals de Girona i Tarragona, s’iniciarà a les 10h i té prevista la seva finalització al voltant de les 14h. Just després serà el torn del discurs de cloenda a càrrec de la presidenta de l’ANC, Carme Forcadell.
Lleida, per tant, serà l’escenari des d’on s’anunciaran els eixos bàsics de la mobilització que organitzarà l’ANC per la Diada, un Onze de Setembre que enguany coincidirà amb l’inici de la campanya de les eleccions plebiscitàries del 27 de setembre.
A més, la trobada anual de l’ANC servirà per votar l’informe de gestió del darrer any i per definir el Full de Ruta de l’entitat per als propers mesos, amb la vista posada especialment en les eleccions del 27S com a horitzó per guanyar la independència.
L’ordre del dia de l’AGO serà el següent (inici: 10:00 hores)
- Obertura i benvinguda
- Elecció o ratificació de la Mesa
- Elecció dels interventors d’acta
- Presentació i aprovació, si escau, de l’informe de gestió del Secretariat Nacional
- Presentació i aprovació, si escau, de l’informe econòmic de l’exercici
- Presentació i aprovació, si escau, de la proposta de pressupost ordinari per l’exercici 2015-2016.
- Presentació i aprovació, si escau, de la proposta de convocatòria del procés electoral per escollir els membres del Secretariat Nacional.
- Presentació, votació i aprovació, si escau, de les esmenes vives de la Ponència Marc. Aprovació de la PM
- Presentació, votació i aprovació, si escau, de les esmenes vives del Full de Ruta. Aprovació del FR
- Presentació de l’acte de l’11S
- Cloenda
Vídeo “Història d’un futur”
Història d’un futur pretén documentar les experiències personals viscudes per gent d’edat avançada i de diferents orígens que resideixen actualment a Catalunya.
Partint d’històries molt diferents ens expliquen perquè creuen que Catalunya ha d’ésser un nou estat independent, quin futur volen per ells mateixos i per a la societat que deixaran. També s’exposen els dubtes que els genera aquest procés.
Proposem una reflexió al conjunt de la ciutadania sobre el futur de Catalunya com a estat independent des del punt de vista d’una sèrie de persones d’edat avançada que, lluny de llençar la tovallola, també volen formar part d’aquest procés.
- V.O. sense Subtítols Youtube
- V.O. sense Subtítols Vimeo HD a partir del 25/03
- Subtitulat castellà Youtube
- Subtitulat castellà Vimeo HD
- Subtitulat anglès Youtube
L’Assemblea fa avui 3 anys
L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) arriba aquest dimarts 10 de març als tres anys de vida. 1.095 dies en què el país ha avançat de manera inequívoca cap a la independència i que es troba, actualment, a sis mesos de les eleccions del 27 de setembre, que es convertiran en un referèndum sobre el futur polític del país. Aquest avenç només pot explicar-se tenint en compte l’organització de les tres mobilitzacions més multitudinàries de la història del país; la manifestació de la Diada del 2012 a Barcelona, rere el lema ‘Catalunya, nou estat d’Europa’; la Via Catalana cap a la Independència el 2013; la cadena humana de 400 quilòmetres que va resseguir el país; i la Via Catalana 2014, la gran V que va omplir el centre de Barcelona formant un immens mosaic senyera. Per rememorar aquestes moments, l’ANC ha publicat el vídeo 3 anys d’il·lusió i esforç. 200 dies per la independència.
Actualment, l’Assemblea compta amb 40.000 membres de ple dret i 40.000 col·laboradors i simpatitzants, i té més de 500 assemblees territorials, prop de 50 sectorials i 42 exteriors.
L’ANC es va constituir el passat 10 de març del 2012 al Palau Sant Jordi de Barcelona davant 7.000 persones. L’acte constituent va ser també el punt de partida cap a la Marxa cap a la Independència i la gran manifestació de la Diada del 2012. El 16 de març del 2013, a l’assemblea general de l’entitat a Girona, la presidenta de l’ANC, Carme Forcadell, va anunciar la següent gran mobilització per la Diada; una gran cadena humana per la independència. El 5 d’abril del 2014, a l’Assemblea General de Tarragona, va anunciar-se la gran V del centre de Barcelona per tal de fer realitat la consulta del 9 de novembre. Sota el paraigües Ara és l’Hora, amb la feina conjunta amb Òmnium Cultural i altres entitats, va poder-se encarar el 9 de novembre convertint-lo en una mobilització massiva cap a la independència i un desafiament a la prohibició de l’Estat espanyol.
Assemblea General a Lleida
El proper 12 d’abril, l’ANC celebrarà la seva Assemblea General a Lleida, per votar la gestió del Secretariat Nacional i el nou Full de Ruta de l’entitat per afrontar un any decisiu. A Lleida, també, s’anunciarà la mobilització del proper Onze de Setembre, que coincidirà amb l’inici de la campanya electoral. Serà al maig quan es duran a terme les eleccions al Secretariat Nacional, en què s’escolliran els 75 nous representants de l’Assemblea que, al seu torn, seran qui decidiran els nous càrrecs orgànics de l’entitat: president/a, vicepresident/a, secretari/a i tresorer/a.
27S: On tot comença
Els processos interns de l’ANC, però, avançaran en paral·lel amb les accions que du a terme l’ANC pel que fa a incidència social, política i internacional; continuant treballant per eixamplar la majoria social favorable a la independència; per mantenir la pressió als partits i per internacionalitzar el procés. La base d’aquestes accions es va presentar el passat 27 de febrer a l’acte: On Tot Comença a Cornellà.
Vídeo de l’acte “Les pensions en un estat propi” fet a Sant Quirze
Els membres de Jubilats per la independència que es van desplaçar a Sant Quirze per fer aquesta conferència, també el van gravar en vídeo.
En Jesús Sans va fer la xerrada i l’Alfons Laliga va fer la gravació.








