- Email a link to a friend (S'obre en una nova finestra) Correu electrònic
- Comparteix al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
- Share on X (S'obre en una nova finestra) X
- Share on WhatsApp (S'obre en una nova finestra) WhatsApp
- Share on Telegram (S'obre en una nova finestra) Telegram
- Share on Mastodon (S'obre en una nova finestra) Mastodon
- Més
Category Municipis
A Sabadell, el 8 de juny parlem de la hisenda pública a la futura República Catalana
En el marc del cicle de xerrades República Catalana que organitza Sabadell per la Independència, el dimecres 8 de juny parlarem de la hisenda pública. Comptarem amb Lluís Salvadó, secretari d’Hisenda del Govern de la Generalitat de Catalunya, i amb David Ros, economista, membre de la Sectorial d’Economistes de l’ANC.
Presentarà i moderarà l’acte Marc Monràs, diplomat per IESE, i membre fundador de la Sectorial d’Empresaris de l’ANC.
La xerrada se centrarà bàsicament en les qüestions següents:
- Quan tindrem la hisenda pública pròpia?
- En què ens condiciona la futura declaració d’independència?
- Disminuirà la pressió fiscal?
- Tindrem un sistema impositiu més redistributiu?
- Passarem d’una hisenda pública fiscalitzadora a una de col·laborativa?
T’esperem el proper dimecres dia 8 de juny a 2/4 de 8 de la tarda a l’auditori de la Biblioteca Vapor Badia (c. de les Tres Creus, 127-129; vegeu el mapa)
El 14 de juny a Sabadell, parlarem dels reptes del model econòmic de la futura República Catalana
Sabadell per la Independència continua amb el cicle de xerrades República Catalana. En aquesta ocasió es parlarà del Model econòmic: reptes.
L’acte es farà el dimarts 14 de juny a 2/4 de 8 del vespre a l’auditori 1 de l’Espai Cultura de la Fundació Sabadell 1859 (c. d’en Font, 25; vegeu el mapa).
Comptarem amb:
Neus Munté i Fernández, advocada i consellera de la Presidència de la Generalitat de Catalunya i portaveu del Govern.
Germà Bel i Queralt, economista, diputat al Parlament de Catalunya
Joan Torrent Sellens, professor dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC
Conduirà i moderarà l’acte Marc Sabater Casas, periodista i cofundador d’Essabedé Comunicació.
Aquest dimecres 8 de juny a Terrassa: “LES EMERGÈNCIES I ELS BOMBERS EN UN NOU ESTAT”
Terrassa per la Independència (TxI)
Com s’articularan els serveis d’emergència en la nova República?
View original post 55 more words
Cicle “Recuperem la nostra Història” a Bellaterra. 13 de juny: La dita Reconquesta va ser empresa catalana
La segona sessió del Cicle d’Història organitzat per Bellaterra per la Independència es farà el proper dilluns 13 a Bellaterra.Amb el desig de debatre i de conèixer la nostra història per recuperar ara la nostra llibertat, l’historiador i membre de l’Institut Nova Història, Lluís Maria Mandado, tractarà sobre la Reconquesta com una empresa catalana en una època en Barcelona, era la capital d’Hispania. Els comtes catalans conqueridors van castellanitzar-se i van constituir la columna vertebral del Reino de Castilla. Més tard, Castella va destruir la Nació Catalana (1707-1715) per construir l’Estado-Español.
Et recordem que seran 7 sessions en format xerrada – fòrum que es faran els dilluns dels mesos de juny i els tres primers de juliol.
Hora i lloc: 2/4 de 8 del vespre al Centre Cívic, plaça de Maragall, núm. 4. Bellaterra.
Bellaterra per la Independència
Comunicació


Cicle “Recuperem la nostra història” a Bellaterra. 6 de juny: Què va ser el Principat de Catalunya fins 1714?
A Bellaterra hem decidit engegar un cicle de 7 xerrades – fòrum sobre la història de Catalunya emmarcades dins el títol general Conèixer la nostra història per recuperar ara la nostra llibertat.
Seran 7 dilluns dels mesos de juny i juliol en que investigadors vinculats a entitats com ICH, CCH, CEC, Histocat, Vaca Cega, ARHLC,… ens oferiran xerrades – fòrum sobre recerques de la nostra història que difereixen notablement de la historiografia oficial, la que ha estat escrita pels vencedors. La mateixa que insisteix en que no tenim Història pròpia i en que el Principat i la Nació Catalana mai han existit.
Amb aquestes xerrades pretenem donar veu a investigadors que no tenen el suport institucional ni acadèmic; investigadors que sovint es veuen marginats del camí institucional; gent que en la recerca de la cultura catalana qüestiona, argumenta i posa en dubte “veritats” absolutes considerades irrevocables per l’oficialitat. Aquest és el veritable sentit de la nostra proposta: obrir un debat sobre algunes èpoques de la història de Catalunya perquè tothom hi digui la seva. Perquè, la nació catalana és molt antiga i la seva història també.
Tots els dilluns a 2/4 de 8 del vespre al Centre Cívic, plaça de Maragall, núm. 4. Bellaterra.
Dilluns, 6 de juny: Què va ser el Principat de Catalunya fins 1714?
El Dret català, totalment diferent del castellà. Els catalans eren homes i dones lliures; no súbdits. “Tractes fan lleis”. Immunitas plebis (Immunitat del poble). A Catalunya NO hi havia corrupció social abans de 1714.
Ponent: Lluís Botinas, impulsor de La Gota Catalana.

7 juny, Jordi Borràs presenta a Casa de Cultura de Sant Cugat “els vincles de l’unionisme amb l’extrema dreta”
Sant Cugat per la Independència (SCxI)
El fotoperiodista Jordi Borràs ens presenta la seva feina de recerca sobre els vincles de l’unionisme amb l’extrema dreta!
Dimarts 7 de juny a les 20h a la Casa de Cultura!

A Sabadell, el 26 de maig es presenta al Ple Municipal una moció pel dret a decidir i de suport als ajuntaments investigats per l’Audiència Nacional espanyola
Dijous 26 de maig els grups municipals de Convergència i Unió, de la Crida per Sabadell, d’Esquerra Republicana de Catalunya, de Guanyem Sabadell i d’Unitat pel Canvi presentaran al Ple Municipal de l’Ajuntament de Sabadell una moció pel dret a decidir i de suport als ajuntaments investigats per l’Audiència Nacional espanyola.
Sabadell per la Independència – ANC, com a impulsora de la moció, serà qui justificarà i exposarà al Ple Municipal els acords presos pels seus signants per tal que el Ple Municipal ho subscrigui.
El text complet de la Moció, signada l’11 de maig, el teniu aquí
Demanem a la ciutadania, enutjada pels requeriments que l’Audiència Nacional espanyola ha fet contra els 300 ajuntaments catalans que van donar suport a la declaració 1/XI del Parlament de Catalunya, que es concentri a la plaça de Sant Roc, dijous 26 de maig, a les 7 del vespre per mostrar el seu suport.
Lluís Llach a Sant Quirze el 2 de juny
Lluís Llach serà a Sant Quirze el 2 de juny per respondre moltes preguntes.
Què està fent el Parlament? Quina solidesa té la majoria independentista? El pla previst per aquest legislatura, tirarà endavant?
Totes aquestes preguntes i moltes més les podrem fer al diputat de Junts pel Sí, Lluís Llach. Serà a la Patronal el pròxim dijous 2 de juny a les 19:30 del vespre.
Moderarà l’acte el periodista Pere Cardús.

3 de juny a Sentmenat, Vicent Partal parlarà de la nova República catalana
Vicent Partal, director de Vilaweb, participarà en la conferència “La nova República i el benestar de la gent” que es farà el 3 de juny, al Salonet de la Societat Coral de Sentmenat. L’acte començarà a les 19:30.

31 maig a Sant Cugat: “Models de sistemes electorals” amb Marc Guinjoan i Pere Cardús
24 maig Marc Gafarot presenta “Hem guanyat, hem perdut” a Sant Cugat
El 24 de maig a Sant Quirze, Quim Torra presentarà el seu llibre “Els últims 100 metres”
Quim Torra, membre del nou Secretariat Nacional de l’Assemblea Nacional Catalana i expresident d’Òmnium Cultural, presentarà el seu darrer llibre “Els últims 100 metres” a la biblioteca de Sant Quirze. Serà el dimarts 24 de maig a les 7 del vespre.
Podrem parlar de la situació actual del procés d’independència i del paper que hi ha de jugar la societat civil i les seves organitzacions.

Dijous 19 de maig de 2016 a Sabadell, taula rodona sobre municipalisme
Dijous 19 de maig, a 2/4 de 8 del vespre a l’Auditori 1 de Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 (c. d’en Font, 25; vegeu el mapa), Sabadell per la Independència organitza una Taula rodona sobre municipalisme, per parlar sobre com seran els ajuntaments a la República Catalana, la Hisenda municipal, el Pla de xoc contra la pobresa que podrem implementar, la sostenibilitat pressupostària i del paper que tenen els ajuntaments en el procés constituent.
Es comptarà amb la participació de Mercè Conesa, alcaldessa de Sant Cugat del Vallès i presidenta de la Diputació de Barcelona; Juli Fernàndez, alcalde de Sabadell, i Maria Dolors Sabater, alcaldessa de Badalona
La taula rodona serà moderada per Patrícia Gabancho, periodista i escriptora argentinocatalana, i l’acte serà presentat per Rosaura Nebot, membre de Sabadell per la Independència – ANC.
Aquest és el nou Secretariat Nacional de L’ANC, segons els resultats provisionals de les eleccions 2016
En aquests gràfics podeu veure qui formarà part del nou Secretariat Nacional de l’Assemblea Nacional Catalana d’acord amb els resultats provisionals de les eleccions. Hi trobareu els 25 triats per l’àmbit nacional i els tres del Vallès Occidental.
Per consultar la resta de membres del SN, cliqueu aquí .









