200 famílies beneficiàries de la solidaritat de Bellaterra

200 famílies beneficiàries de la solidaritat de Bellaterra
Fet el Recapte d’Aliments a Bellaterra (dissabte 9 de novembre de 2013), el resultat final està en la línia de l’any passat: 4 vehicles plens de llet, farina, llegums, oli, pastes, sucre i altres aliments bàsics i de bon conservar d’acord amb les peticions de Càritas Cerdanyola. Per la proximitat a Nadal fins i tot hi ha qui s’ha mostrat més magnànim en donar torrons i menges relacionades amb les dates. Tots els aliments ja dipositats a Càritas Cerdanyola seran un suport a les 200 famílies que es beneficien de les donacions d’aquesta entitat ONG.
Una vegada més la implicació social dels ciutadans de Bellaterra ha estat notòria. En més o menys grau bona part de la població ha contribuït en la jornada organitzada per l’entitat Bellaterra per la Independència, ja sigui en la logística formada per quinze voluntaris de l’entitat organitzadora i distribuïts en sis torns al llarg de les dotze hores seguides de recollida d’aliments (de 9 del matí a 9 de la nit) o ja sigui mostrant-se responsables i solidaris en el que se’ls demanava. Això sense oblidar la cooperació del supermercat Condis.
A destacar la col•laboració d’una part de la mainada que s’ha sentit motivada i atreta per l’objectiu de la jornada i que amb el consentiment familiar han dut a terme una eficient feina de divulgació al costat de l’animada participació.
Finalment, només ens queda agrair un cop més la col•laboració dels ciutadans de Bellaterra que han fet possible aquesta tasca solidària. També l’actitud positiva d’estudiants de la UAB que han estat solidaris fins on les seves possibilitats ho permeten. Volem reiterar el nostre agraïment a Càritas per la seva dosi d’aportació necessària en la distribució de l’ajut social.

ANC Recapte Aliments

14 de novembre a Rubí presentació de Treballadors per la independència

Aquest dijous a les 19:00 es presentarà la sectorial de Treballadors i Treballadores per la independència a Rubí. Serà a les 19:00 al Crac!

20131113-125428.jpg

15 de novembre a Castellar del Vallès acte a l’Auditori Miquel Pont

20131112-134611.jpg

20131112-135059.jpg

Presentació d’Informàtics per la independència

El proper dijous 14 de novembre l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) presentarà la sectorial d’Informàtics per la Independència. L’acte se celebrarà a la nova seu de l’ANC, i comptarà amb les intervencions del periodista i director de Vilaweb, Vicent Partal, el membre del Secretariat Josep Colomer i el coordinador de l’assemblea sectorial Carles Surià.
Presentarà l’acte Guillem Alsina, informàtic, director del mitjà el Mur tecnològic i vocal de l’Associació d’Empreses de Noves Tecnologies de Girona (AENTEG).

Amb la presentació d’Informàtics per la Independència, ja són 54 les assemblees sectorials amb què compta l’ANC, més d’una cinquantena de col·lectius professionals i acadèmics que tenen com a objectiu principal el de fer arribar la necessitat d’assolir un estat independent allà on les territorials no poden fer-ho. L’acte de presentació es durà a terme a la seu de l’Assemblea a les vuit del vespre.

20131112-132801.jpg

14 novembre conferència a Rubí: “El Regne de Catalunya fins 1714”

Amb la voluntat de plantar cara i desvetllar un relat propi i fidel a la realitat davant del discurs polític, va néixer el projecte “el regne de Catalunya fins 1714” emmarcat en el Memorial 1714. Aquest discurs és cada cop més abassegador i menysvalora l’existència històrica de Catalunya, quan no nega fins i tot la seva mateixa existència, diluint-la en un fals aragonesisme.

Us convidem doncs, a dues activitats organitzades per l’ANC de Rubí:

EL REGNE DE CATALUNYA FINS 1714

Conferència de Jordi Miravet (President del Memorial 1714)

Dijous 14 de novembre, 19:30 hores

Ateneu de Rubí (C/ Xile, 1)

“Quan s’intenta adulterar la història els fets es mistifiquen i es tapen. Però la notícia que ha estat documentada és resistent i, com llambordes d’un paviment amagat sota una capa d’asfalt, surt quan es grata la coberta”.

 2013-11-11_20h09_42

Exposició (Comissari: Jordi Peñarroja, escriptor i fotògraf)

Fins el 29 de novembre

Ateneu de Rubí (C/ Xile, 1)

Horaris: http://www.rubi.cat/ajrubi/apartats/index.php?apartat=2999

L’exposició es basa en tres elements:

  • El nom que se li va donar de Regne de Catalunya fins al 1714
  • La voluntat de posar a l’abast del públic aspectes de la nostra història coneguda dins del món acadèmic, però desconeguda fora d’aquest àmbit
  • Introduir com a tema de debat la revisió del discurs sobre el descobriment d’Amèrica, la seva conquesta i primera evangelització des d’Europa!

Us hi esperem!

El dimecres 13 de novembre, tertúlia sobre “L’encaix de Catalunya a Europa” a Sabadell

El proper dimecres, dia 13 de novembre de 2013, farem una altra tertúlia, amb el tema

 L’encaix de Catalunya a Europa . En aquesta ocasió, estarà conduïda per Jordi Folch, membre de la Comissió de Documents i moderada per Sever Salvador.

L’hora d’inici serà a 2/4 de 7 del vespre, al nostre local (carrer de l’Illa 1-3) i tindrà una durada d’1 hora i mitja aproximadament.

L’acte està obert a socis, simpatitzants i ciutadania
Sense_t_tol

Gran participació a la reunió informativa de Sabadell per la Independència

El passat dijous, 7 de novembre, Sabadell per la Independència va fer una reunió informativa, oberta a socis i simpatitzants, per tal d’explicar els projectes que tenim actualment en marxa i, especialment, les grans línies de treball i d’estratègia que posarem en pràctica a partir d’ara.

La reunió va comptar amb una nombrosa assistència tant de persones que ja són sòcies de l’ANC com també de simpatitzants i persones que volien conèixer de primera mà què està fent l’ANC a la nostra ciutat.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Text del Pacte Terrassenc pel Dret a Decidir

Catalunya és una nació i com a tal té dret a decidir lliurement el seu destí. 

La voluntat d’autogovern del poble català s’ha expressat de forma constant al llarg de la història. Durant el segle XX aquesta voluntat es va poder concretar en la recuperació de la Generalitat en el marc de l’Estatut d’Autonomia de 1932, aprovat durant la Segona República. L’aixecament feixista de 1936, i la guerra que aquesta insurrecció va provocar, va comptar amb una resistència activa del poble i el Govern de Catalunya. Aquesta resistència va continuar durant la llarga dictadura franquista; una de les fites fonamentals d’aquesta actitud de lluita per les llibertats es concretà en la creació de l’Assemblea de Catalunya, l’any 1971: el punt tercer de la seva declaració fundacional exigia “el restabliment provisional de les institucions i dels principis configurats en l’Estatut de 1932, com a expressió concreta d’aquestes llibertats a Catalunya i com a via per arribar al ple exercici del dret a l’autodeterminació”.

El poble de Catalunya ha expressat, després de la dictadura franquista, en dues ocasions, l’any 1979 i l’any 2006, la seva voluntat d’autogovern concretada en els respectius Estatuts d’Autonomia. La sentència del Tribunal Constitucional 31/2010, com a conseqüència dels recursos presentats pel PP i pel Defensor del Pueblo, va suposar un menyspreu a la voluntat del poble català en no respectar la decisió de la ciutadania expressada en referèndum l’any 2006.

La sentència va ser interpretada per molts com la confirmació que les ànsies d’autogovern de bona part dels catalans i catalanes no quedaven recollides en la Constitució Espanyola.

El poble de Catalunya ha expressat de diverses maneres la voluntat de superar l’actual situació de bloqueig dins de l’Estat espanyol.

Cal recordar, però, que l’inici del camí cap al dret a decidir coincideix amb una crisi econòmica que ha comportat decisions governamentals que han retallat l’Estat de Benestar. És imprescindible, doncs, que el procés cap al dret a decidir vagi acompanyat d’un pacte que garanteixi els drets socials (habitatge, treball, sanitat, educació…) i democràtics de la ciutadania i del país. En aquest sentit, caldrà fer front a les polítiques que limiten la sobirania econòmica i política limitant al mateix temps la voluntat democràtica dels pobles.

Els ciutadans de Terrassa des de sempre hem apostat per la defensa dels drets de la ciutadania del nostre país. La nostra ciutat ha estat un exemple de l’exitós procés d’acollida que els catalans, nascuts aquí i nascuts a fora, hem sabut dur a terme durant dècades, apostant per la inclusió.

Volem que Terrassa segueixi sent referent d’una ciutat compromesa amb la nació catalana i amb l’assoliment de la justícia i l’equitat social.

Per tot això les entitats, moviments socials, sindicats i partits polítics de Terrassa  manifestem:

  1. El nostre respecte a les diferents resolucions aprovades pel Parlament de Catalunya a favor del dret de l’Autodeterminació així com a la Declaració de Sobirania i del dret de decidir del poble de Catalunya basat en els principis com la radicalitat democràtica, la participació i la transparència.
  2. Treballar des de la nostra ciutat perquè  el poble de Catalunya com a subjecte polític exerceixi el dret a decidir sobre el seu futur.
  3. Promoure des de les organitzacions signants, ponts i lloc de trobada i diàleg  on hi càpiguen les diferents sensibilitats i expressions de la diversitat democràtica de Terrassa, per tal de reflexionar, de contrastar i d’integrar el debat, on es puguin conjugar itineraris generals o complementaris entorn del marc relacional i d’organització territorial que hi ha d’haver en un futur entre Catalunya i la resta d’estats.
  4. Caldrà garantir la màxima cohesió social del país i la voluntat expressada en múltiples ocasions per la societat catalana de mantenir Catalunya com un sol poble, ja que el procés es produeix en un context de severa crisi econòmica que provoca conseqüències greus en amplis sectors de la societat.
  5. La credibilitat de procés exigeix l’aprofundiment democràtic, el compromís amb l’estat del benestar, la dignitat i la justícia social, la solidaritat entre els pobles, l’aposta pel progrés econòmic, social, cultural i la defensa del territori i del medi ambient.
  6. Fer una crida a la ciutadania i a les diferents organitzacions socials, culturals o de qualsevol àmbit a sumar-se aquest manifest.
  7. Les organitzacions signants ens comprometem a treballar coordinadament a la nostra ciutat per tal d’assolir els objectius d’aquesta declaració.

Terrassa, novembre del 2013.

11 novembre concentració contra la imposició de la bandera espanyola a l’Ajuntament de Vacarisses

Informació de l’Ajuntament de Vacarisses:

La delegació del govern espanyol a Catalunya ha demanat a l’Ajuntament de Vacarisses que pengi la bandera espanyola a la façana de l’edifici consistorial, que no hi onejava des de fa uns anys. Segons el comunicat del subdelegat del govern a Barcelona, Emilio Ablanedo, aquest fet suposava l’incompliment de la Llei 39/1981, de 28 d’octubre, de banderes oficials.

L’Ajuntament va rebre el requeriment de la subdelegació el passat 8 d’octubre perquè, en un termini de 20 dies hàbils, trametés un informe documental i gràfic, per certificar el compliment de la normativa que regula l’exposició pública d’aquestes insígnies a les seus consistorials, entre d’altres.

El segon tinent d’alcalde, Salvador Martín, ha informat que, “per imperatiu legal”, aquest matí s’ha tornat a penjar la bandera espanyola a la façana de la casa de la vila, al costat de la senyera i l’ensenya local.

Arran d’aquest fet s’ha redactat un manifest i s’ha convocat a una concentració:

PER DIGNITAT, PER DEMOCRÀCIA, NO A LA IMPOSICIÓ DE LA BANDERA ESPANYOLA

Els sotasignants, entitats, partits i ciutadans de Vacarisses, volem manifestar el nostre rebuig i enuig per la imposició de la bandera espanyola a la façana del nostre ajuntament, per part de la “Delegación del Gobierno espanyol” a Catalunya. És un acte contrari als més elementals drets nacionals i democràtics.

És per això que:

Reclamem a l’ajuntament de Vacarisses de no cedir a aquesta imposició antidemocràtica i que retiri la bandera espanyola de l’ajuntament.

Tanmateix, les entitats, partits i ciutadans sotasignants ens oferim al nostre consistori a donar-li el suport que calgui en aquest cas i col·laborar amb ell per tal de trobar alternatives viables contra aquesta imposició.

Vacarisses, 8 de novembre de 2013

Per tal de donar més força a aquest manifest, expressem el nostre rebuig!

CONVOQUEM UNA CONCENTRACIÓ DAVANT L’AJUNTAMENT EL PROPER DILLUNS 11 DE NOVEMBRE DE 2013, A LES 19.00h.

PER DIGNITAT, PER DEMOCRÀCIA, NO A LA IMPOSICIÓ DE LA BANDERA ESPANYOLA

Comunicat del Comitè Permanent de l’ANC sobre el cas de dos joves encausats per cremar una imatge del rei d’Espanya

Comunicat intern del Comitè Permanent de l’ANC sobre el cas de dos joves d’Argentona i Mataró que han estat cridats a declarar davant el jutge de l’Audiència Nacional, acusats d’haver cremat una imatge del rei el passat 11 de setembre a Mataró.

Comunicat intern  CP

Presentació del llibre “I si parlem amb el veí del segon? La independència explicada als indecisos”

ANC-Sant Cugat's avatarSant Cugat per la Independència (SCxI)

llibre_DavidVila_A3Us convidem el proper dimecres 13 de novembre a les 20:00 a l’Auditori de la Casa de Cultura de Sant Cugat a la presentació d’un dels llibres que responen millor al nostre projecte “Un sol Poble” ja que ens dóna arguments de com explicar el nostre procés a tots els indecisos que hi ha actualment a Catalunya. Us transcrivim com ho veuen els autors:

“La independència ha deixat de ser l’anhel d’una minoria i ha esdevingut una necessitat col·lectiva. L’asfíxia econòmica, social i cultural a què es veu sotmès el país només ens deixa aquesta sortida. Queda molta feina per fer, però. Un procés d’aquestes característiques genera dubtes, sobretot en aquella part de la població que fins ara no s’havia plantejat donar-hi suport.

La voluntat del llibre és explicar els avantatges de la independència a les persones que no ho acaben de veure clar, i fer-ho d’una manera planera, senzilla…

View original post 264 more words

21 de novembre a Bellaterra Manuel Milián Mestre farà la conferència “Parapolítica del procés sobiranista”

El dijous 21 de novembre a les 20:00 al Centre Cívic de Bellaterra, (Plaça de Maragall, 4), Manuel Milián Mestre farà la conferència “Parapolítica del procés sobiranista”

20131108-161704.jpg

Entrevista a Carme Forcadell al 3/24

Entrevista feta per l’Agustí Esteve a la Carme Forcadell al 23/24 del 6 de novembre de 2013. En els 25 minuts que dura l’entrevista tracta diferents temes de l’actualitat del procés d’autodeterminació.

Pacte terrassenc pel dret a decidir

TxI's avatarTerrassa per la Independència (TxI)

Aquest passat dilluns 4 de novembre a la Sala Àngel Casanovas del Centre Excursionista de Terrassa es va fer la presentació i l’acte de signatura del Pacte Terrassa pel dret a decidir.

Inicialment és un pacte que quasi una quarantena d’entitats cíviques i culturals de Terrassa s’han posat d’acord per signar. Hi donen suport i també signen personalitats de la política terrassenca com en Manel Royes, Domènec Jofresa, Cèlia Ros, Joan Sales, Jordi Labòria o Apolo Jiménez.

El pas següent consisteix en aconseguir la signatura dels partits polítics, de moltes més entitats de la nostra ciutat així com adhesions individuals.

Nota de premsa de La Torre de Palau

View original post

Crida a la participació a la Diada de la Catalunya Nord

20131106-191609.jpg

La Diada de la Catalunya Nord, en commemoració del Tractat dels Pirineus, se celebra demà, a les 7 de la tarda a Perpinyà, en un açte amb parlaments de la Carme Forcadell i de la Muriel Casals.
També aquest dissabte 9 de novembre a la tarda es convoca la Via del Nord que encerclarà les institucions a Perpinyà i tindrà parlaments, concert i un marxa de torxes. Podeu apuntar-vos a la Cadena Nord en aquest enllaç.

L’ANC de la Catalunya Nord agrairà molt la participació de cadascun dels catalans del sud que hi participi.

Comissió de Països Catalans 6 de novembre del 2013

20131106-191658.jpg

20131106-191721.jpg