Micromecenatge en favor d’ “Escola valenciana”

PER QUÈ AQUESTA CAMPANYA DE MICROMECENATGE SOCIAL?
S’acompleixen 30 anys de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià i estem patint atacs directes als nostres drets lingüístics. Davant la marginació de l’ensenyament en valencià, plurilingüe i de qualitat. Davant la manca d’oferta educativa en la nostra llengua. Davant un Decret de plurilingüisme sense recursos. Davant la imposició de lleis pròpies de l’era predemocràtica com la LOMCE: et fem una crida.

Una crida econòmica que ens permeta continuar treballant per la normalització lingüística. Una crida per assegurar la dignitat que li pertoca al nostre tret d’identitat més important. Una crida per aconseguir que la nostra riquesa lingüística siga compartida per totes i tots.

Volem sumar la voluntat de milers de persones que defenen el dret bàsic de l’educació en la nostra llengua. Volem que es visualitze l’estima per la nostra llengua. Volem que el vaixell del valencià continue navegant.

Catalunya té la mateixa llengua que el País Valencià i comparteix la meteixa voluntat de defensar-la. Per això en aquests moments de molta agressió al català arreu dels Països Catalans cal defensar-nos entre tots i ajudar aquest projecte d’Escola Valenciana.

Ajuda a Verkami

Informació sobre la Gigafoto de la Via Catalana

L’equip audiovisual de l’Assemblea segueix treballant en la Gigafoto. Si encara no la tenim llesta és degut al gran volum de feina que comporta i a que és el primer cop que es fa un projecte com aquest.

El volum de feina comporta que anem lents. Són més de cent mil imatges en total i qualsevol qüestió, per petita que sigui, afecta a centenars o milers de fotografies. Al ser un projecte pioner -com gairebé tot el que s’ha fet per la Via Catalana- fa que sovint haguem de trobar solucions a mesura que anem avançant, ja que no tenim precedents en els quals poder basar-nos.

Som conscients de l’expectació que hi ha per veure la Gigafoto acabada. Des del mateix 12 de setembre hem estat rebent un allau de correus demanant de veure-la. Hi estem treballant sense descans i us assegurem que tothom podrà mirar i trobar-se en el seu tram de la Via o recórrer la Via de punta a punta. Però us hem de demanar una mica més de paciència, ja que tot i tenir la feina molt avançada no podem assegurar una data de publicació fins que no estiguem en l’última fase.

Mentrestant, us animem a posar-vos en contacte amb l’Assemblea Territorial de la vostra localitat, que segur que està organitzant actes i campanyes en les quals podeu col·laborar.

Equip Audiovisual de l’ANC

20131105-121638.jpg

Intervenció de Carme Forcadell al Fòrum Europa Tribuna Catalana

El 4 de novembre Carmes Forcadell, presidenta del l’Assemblea Nacional Catalana, ha intervingut al Fòrum Europa Tribuna Catalana.

El dijous 7 de novembre, reunió informativa de Sabadell per la Independència

timthumbAquest dijous, 7 de novembre, es farà una reunió informativa de Sabadell per la independència a les 8 del vespre, a la sala d’actes del Centre Cívic de la Creu Alta -Cal Balsach-  carretera de Prats de Lluçanès, 2, amb l’ordre del dia següent:

  1. Benvinguda als assistents
  2. Valoració de la feina feta i estat de comptes
  3. Presentació del Pla d’actuació 2013-2014
  4. El Pla d’actuació a Sabadell: comissions i projectes
  5. Torn obert de paraules
  6. Cloenda

Aquesta reunió està oberta tant als socis i sòcies de Sabadell per la independència com a tots els simpatitzants. Abans i després de l’assemblea, hi haurà instal·lada a Cal Balsach la parada informativa de SBDxI per tal que aquelles persones que ho vulguin puguin inscriure’s a l’ANC.

Us animem a participar-hi, necessitem la vostra participació! Només amb l’esforç de tots i totes ho aconseguirem!

Video “#NosaltresElsValencians”

 

Vídeo íntegre del reportatge sobre el País Valencià a l’actualitat.

Captura de pantalla 2013-11-01 a les 22.45.13

Dissabte 9 de novembre. Recapte d’Aliments a Bellaterra

Com cada any el dissabte dia 9 de novembre, Bellaterra per la Independència organitza la jornada de solidaritat amb el suport de l’establiment Condis de Bellaterra a fi de recollir aliments per a persones necessitades.
El recapte es farà durant dotze hores seguides (de 9 a 21 hores) a l’entrada del centre comercial on membres de l’entitat organitzadora demanaran als ciutadans que col•laborin voluntàriament mitjançant el lliurament d’aliments que posteriorment es portaran a l’ONG Càritas de Cerdanyola del Vallès per a ser distribuïts.
Un any més els ciutadans de Bellaterra, sensibles a la problemàtica social, participaran en un acte de justa solidaritat.

Recapte 2014 A

22 de novembre “Súmate” es presenta a les Fonts de Sant Quirze

El divendres 22 de novembre a les 19:00 es presentarà l’associació “Súmate” a les Fonts de Sant Quirze. L’acte es farà a la Torre Julià i comptarà amb Fernando Corominas, Paco Martínez i Eduardo Reyes.

lesfontsA4

L’Assemblea i Sàpiens sumen esforços per continuar fent arribar la veu de Catalunya al món

La campanya ‘El món ho ha de saber’, basada en l’enviament del llibre ‘Catalonia Calling’ a les 10.000 persones més influents del planeta, rep ara un nou impuls gràcies a l’acord de col·laboració al qual han arribat Sàpiens i l’Assemblea Nacional Catalana (ANC). I és que les 10.000 personalitats rebran no només el llibre ideat per Sàpiens, sinó també el DVD de la Via Catalana cap a la Independència, un testimoni audiovisual editat especialment per a l’ocasió en les mateixes llengües que el llibre (anglès, castellà, francès i alemany, a banda del català). El DVD explica la gran diada històrica en què prop de dos milions de catalans van enllaçar el Principat amb una cadena humana. A l’inici de la campanya ‘El món ho ha de saber’, Sàpiens es va comprometre a invertir els beneficis que se’n poguessin derivar en iniciatives destinades a explicar la realitat catalana al món.
El fet que en les primeres setmanes ja s’hagi acomplert més d’un 80% de l’objectiu porta ara Sàpiens a invertir els primers guanys en donar a conèixer al món una de les mobilitzacions més importants de la història d’Europa.
A més, la col·laboració amb l’ANC comportarà per part de Sàpiens l’ampliació de la base de dades de personalitats mundials a qui per arribar tant l’exemplar del llibre ‘Catalonia Calling’ com el DVD de la Via Catalana. Els nous noms estaran molt vinculats als estats i les institucions de la Unió Europea, àmbits que tant l’ANC com Sàpiens creuen que seran claus per al procés de reconeixement d’un futur estat català. Així, s’incorporaran a la base de dades noms i adreces com les del president del senat italià Roberto Calderoni, el jutge britànic del Tribunal Internacional dels Drets Humans d’Estrasburg, Paul Mahoney, o el campió mundial de Fórmula 1 Sebastian Vettel.
A dia d’avui la campanya de micromecenatge ‘El món ho ha de saber’ ja ha aconseguit sobrepassar la xifra de 8.000 participants i per tant més de 8.000 personalitats mundials ja han estat seleccionades per rebre el llibre ‘Catalonia Calling’, entre elles el Dalai Lama, Nelson Mandela, Meryl Streep, Roger Federer, el Papa Francesc, Umberto Eco, Madonna, Ban Ki-moon, Mario Draghi, Angelina Jolie o Barack Obama
.

20131029-114436.jpg

Concurs fotogràfic de la Via Catalana a Sentmenat

Per la Festa Major de Sant Menna us convidem a tots a participar al Concurs fotogràfic de la Via Catalana

Aquestes són les bases:

  • Les fotografies han de ser de mida Din-A4, fetes a la VIA, a l’estelada de la Plaça de la Vila o a la Marxa de Torxes.
  • Al darrere de la fotografia s’hi escriurà un lema, que també s’escriurà a l’exterior d’un sobre. Dins el sobre hi haurà una tarja amb el nom de l’autor i el telèfon.
  • Cal lliurar les fotografies a l’estanc Ramoneda abans del 7 de novembre

Totes les fotografies s’exposaran al Coro durant la Festa Major de novembre. Els horaris de l’exposició seran: 9, 10 i 11 de novembre de 12.00 a 14.00 h i de 18.00 a 20.00 h

Els premis s’atorgaran per votación popular. La votació es tancarà el diumenge dia 10 al vespre. Els premis es lliuraran el dilluns dia 11. Les tres primeres rebran un obsequi de la Via.

Durant l’exposició es recollirà El Signa un vot per la independència

Concurs fotogràfic (1)

25 d’octubre a Matadepera conferència “Estratègia i negociació per la independència”

Dins del cicle de conferències “La Catalunya que volem” avui divendres 25 d’octubre a les del  8 del vespre.
Serà a la sala d’actes del casal de Cultura, C/ Pere Aldavert, 4 – Matadepera

1310250915460001  255555

Benvinguda, Ministra Pastor

ANC-Sant Cugat's avatarSant Cugat per la Independència (SCxI)

Gràcies a tots els que ens heu acompanyat a rebre-la!!!

WP_20131024_002

WP_20131024_004

View original post

Document de la Generalitat “La deslleialtat de l‟Estat respecte de Catalunya”

Clicant aquí podreu veure i descarregar-vos el document en PDF

Versió en anglès.

deslleialtats Estat

Avui hem d’anar a rebre la ministra Ana Pastor al Celler Cooperatiu

ANC-Sant Cugat's avatarSant Cugat per la Independència (SCxI)

800px-Celler_de_Sant_Cugat_lateralA les 13:30, cal que siguem tots, ben carregats d’estelades davant del celler cooperatiu per fer-li una rebuda ben maca. Oi que hi vindràs?

View original post

Tertúlia “Reconeixement internacional d’un nou Estat” a Sabadell

Aquest dimecres, 23 d’octubre de 2013, a 2/4 de 8 del vespre, hem fet una altra tertúlia oberta a tots els socis i simpatitzants, al nostre local (c. de l’Illa, 1-3).

La tertúlia, amb el tema Reconeixement internacional d’un nou estat, ha estat conduïda per Jordi Carbonell i moderada per Sever Salvador, tots dos membres de la Comissió de Documents i Argumentari de SBDxI, i ha comptat amb una molt bona assistència de socis i amics, que hi han participat activament. Aquí en teniu algunes imatges.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Òmnium inicia la campanya “Un país normal”

Òmnium Cultural ha presentat avui la campanya “Un país normal”, que vol apuntalar l’exercici del dret a decidir i donar arguments a favor de l’Estat propi. Aquest dissabte 26 d’octubre, un miler de voluntaris donaran el tret de sortida de la campanya al carrer, amb una bustiada de 500.000 fulls volants en una seixantena de poblacions catalanes.

Muriel Casals, presidenta d’Òmnium Cultural, i Marcel Mauri, president d’Òmnium Barcelonès Nord, han exposat avui els principals objectius d’una iniciativa d’abast nacional que esdevindrà l’activitat principal d’Òmnium per aquest final d’any i pel 2014. Tots dos han fet una crida oberta a tothom, tant als socis i sòcies com a d’atlres persones o entitats, a sumar-se a una campanya que organitzarà accions diverses i complementàries perquè el poble català decideixi el seu futur.

“Un país normal” prioritzarà les zones on hi ha notable presència d’indecisos, ja que la campanya s’adreça sobretot als catalans i catalanes que dubten què votarien en una consulta sobre la independència, però que estan atents al procés històric que viu el país. Així, es reforçaran les accions a l’àrea metropolitana de Barcelona i el camp de Tarragona, si bé des de la proximitat local i cercant la complicitat d’entitats i persones del propi territori.

Podeu seguir la campanya al web http://www.unpaisnormal.eu així com a través d’un perfil a Twitter @un_pais_normal i una pàgina a Facebook http://www.facebook.com/lacampanyaunpaisnormal. Ajudeu-nos a fer-ne difusió.

20131021-182631.jpg