El periodista Martí Anglada ha estat corresponsal de TV3 a Brussel·les, Berlín i als Estats Units i corresponsal a l’Orient Mitjà, Itàlia i al Regne Unit per La Vanguardia. Té una llarga experiència com a comentarista de política internacional i va ser l’encarregat de fer una conferència a Bellaterra el dijous 15 de novembre, organitzada per Bellaterra per la Independència i centrada en observacions personals al llarg de la seva carrera periodística.
En Martí Anglada considera que Catalunya ha de tenir relacions internacionals sempre i en tot moment. De fet, la base de les relacions internacionals és tenir amics. I en els moments actuals si no hi ha amics és difícil la independència. Comenta que no n’hi ha prou en que Catalunya sigui un poble democràtic, pacífic i disposi de majories suficients; a més a més ha de tenir amics. Posa l’exemple del poble kurd que tot i tenir complir els requisits no disposa d’amics internacionals que l’avalin com a nou estat.
L’Assemblea Nacional Catalana ha començat un programa de televisió, d’emissió setmanal, amb el títol “Vull una resposta“.
Els 13 programes previstos s’emetran a tot el país a través de la Xarxa de Televisions Digitals Independents de Proximitat (XTDIP).
· Edita un vídeo en què s’insta a traslladar el clam de l’11S al Parlament
L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) pretén que les eleccions plebiscitàries del 25 de novembre permetin conformar un Parlament amb una gran majoria de diputats independentistes. Davant la importància històrica dels comicis, l’ANC continua mobilitzant-se, des del seu caràcter apartidista i transversal, per tal que el clam de l’Onze de Setembre irrompi al Parlament.
En aquesta línia, l’Assemblea ha editat un vídeo fent una crida a continuar fent història i instant a tothom a votar, recuperant imatges de la manifestació i les veus dels dos presentadors de l’acte polític del dia 11: el Jordi Margarit (veu en off) i la Txe Arana, que apareix a dalt l’escenari preguntant al més d’un milió i mig de persones assistents: “Volem que els nostres representants polítics es comprometin a iniciar el procés de secessió?”, en les votacions amb la cartolines verdes que es van repartir.
Precisament la cartolina verda d’Independència és també protagonista d’una butlleta informativa que repartiran les assemblees territorials arreu del país per aconseguir que cap independentista es quedi a casa el 25N. L’objectiu, novament, és el d’assegurar una gran mobilització a les urnes als partits favorables a l’Estat Propi. I pels no convençuts, l’ANC respon alguns dels dubtes que genera la possibilitat d’esdevenir un estat independent amb el díptic ‘7 dubtes sobre la independència’.
Contra la por, informació
A més de mobilitzar el vot independentista, les assemblees territorials de l’ANC estan fent desenes d’actes encarats a contrarestar l’estratègia de la por que es vol imposar des de certs sectors polítics i mediàtics de l’Estat espanyol. Aquestes dues setmanes de campanya hi haurà nombroses conferències informatives sobre aspectes fonamentals com què passarà amb les pensions en una Catalunya independent, entre d’altres; o actes més oberts en què els assistents poden preguntar sobre els temes en què tinguin dubtes i l’ANC els respon amb el màxim de realisme i basant-se en fonts i estudis de rigor. Podeu consultar els actes previstos al calendari de la web de l’ANC.
L’ANC va col·laborar amb Sobirania i Justícia en la 2a Conferència Internacional Building a New State 2012 que es va celebrar a Barcelona el passat 5 d’octubre.
Us adjuntem un resum d’aquesta conferència que ens han fet arribar des de Sobirania i Justícia i que creiem que pot ser d’interès per a tothom.
Vídeo de presentació per a l’App StopEspoli.
Amb Clara Ponsatí, Montserrat Guibernau, Joan B. Casas, Heribert Padrol, Núria Bosch, Elisenda Paluzie, Jordi Galí, Carles Boix, Guillem López Casasnovas i Andreu Mas-Colell.
L’analista econòmic Jonathan Tepper, col·laborador de mitjans com la BBC, CNBC i Bloomberg, va participar en el programa Singulars per tractar temes econòmics, mometaris i de viabilitat d’una Catalunya independent.
El doctor en Ciències Polítiques i màster en Administració Pública per la Universitat Harvard i catedràtic a la Universitat de Princeton Carles Boix, ha estat entrevistat al programa de TV3 ‘Singulars‘ (TVC), presentat per Jaume Barberà. El professor Boix explica el camí que podria fer Catalunya cap a l’estat propi, amb detalls dels aspectes econòmics i de política internacional.