Category Municipis
L’ANC de Cerdanyola davant la situació esdevinguda de les eleccions del 24 de Maig
Davant dels resultats de les eleccions del darrer 24 de Maig a Cerdanyola, l’ANC de Cerdanyola vol manifestar que: 
- Estem profundament satisfets per l’increment del vot a les formacions signants del compromís “Els Ajuntaments per la Independència” per la consolidació d’Ajuntaments decidits en la via del procés cap a la independència. Aquest augment de vots també ha representat un augment en la presència de fins a 14 regidors, dos més que en l’anterior legislatura.
- Apel∙lem a la voluntat de les forces sobiranistes per conformar una majoria i un govern municipal fidel a les decisions majoritàries en l’àmbit nacional, i que desterrin, per sempre, la manca de sentit democràtic de l’anterior govern. Govern que no va complir, de forma reiterada, amb els mandats de les diverses mocions aprovades per la majoria del ple i per tant, per la majoria de representants del poble de Cerdanyola.
- Desitgem un nou govern preparat i a punt per estar al capdavant en els moments històrics que sorgiran de les eleccions del 27 de setembre.
Volem remarcar que els nostres representants ens tindran al seu costat en totes les actuacions que segueixin les premisses exposades anteriorment.
A Bellaterra el 27 de maig ja preparem el 27S
Iniciant els actes que cada dia 27 es volen fer a Bellaterra, el passat 27 de maig un grup d’entusiastes col·laboradors es varen encarregar de col·locar la pancanta de la foto en la façana del Centre Cívic.
Tot seguit varen anar cap a la plaça de l’estació per penjar l’altra, que ha de recordar cada dia als veïns i passavolants que tenim un compromís el proper 27S, on tot comença.
1 de juliol a Palau-solità i Plegamans, dins del cicle “Jornades d’economia”, Jordi Tur i Ignasi Faura parlaran de l’ “Economia social”
A Sabadell, el dijous 4 de juny, presentació del llibre “Som una nació europea (i una carpeta incòmoda)” de Raül Romeva
Us convidem a la presentació del llibre Som una nació europea (i una carpeta incòmoda). Catalunya vista des d’Europa de Raül Romeva. Serà el dijous, 4 de juny, a dos quarts de vuit del vespre, a l’auditori de la Biblioteca de Ponent (pl. d’Ovidi Montllor, 5. Sabadell) i comptarem amb la presència del mateix autor, Raül Romeva, que ens parlarà sobre com es veu el procés català des de les instàncies de la Unió Europea.
Aquest acte ha estat organitzat per Òmnium Cultural de Sabadell i Sabadell per la Independència-ANC amb la col·laboració de la Papereria Paes.
Si voleu més informació sobre Raül Romeva podeu consultar l’entrada a la Viquipèdia o visitar el seu blog.
Sèrie de mapes per analitzar gràficament les eleccions municipals al Vallès Occidental
Font: Vilaweb Vilaweb a elaborat una sèrie de mapes per interpretar gràficament les eleccions municipals del 24 de maig. Us passem les ampliacions pel Vallès Occidental.
Quina força governava abans de les eleccions municipals:
Quina força ha guanyat les eleccions:
Quin percentatge tenen els partits independentistes (CiU, CUP i ERC)?
Quina de les tres forces sobiranistes (CiU, CUP i ERC) ha estat primera quan s’hi han presentat totes tres:
Percentatge de vot a ERC
Pèrdua de vot del PP comparat amb les municipals del 2011 (hi ha pobles amb candidatures fantasma que poden donar increment) 
Majoria independentista a les EMD de Bellaterra i Valldoreix
A les dues Entitats Municipals Descentralitzades que hi ha al Vallès Occidental, Bellaterra (vinculada a Cedanyola) i Valldoreix (vinculada a St. Cugat) hi ha hagut clara victòria de les forces independentistes.
Bellaterra
Les vocalies de l’EMD s’han distribuït així:
- Gent x Bellaterra 5 vocals
- CiU 2 vocals
- ERC 1 vocals
Tots ells signants del Compromís de l’ANC
Valldoreix
Vocalies a l’EMD
- CIU Actuem 4 vocals
- CUP 2 vocals
- ERC 1 vocal
- C’s 1 vocal
Excepte el de Ciutadans tots havien signat.
Crida de la joventut de l’ANC
Des de l’Assemblea Nacional de Joves Independentistes (ANJI) ens dirigim a vosaltres per tal de fer-vos saber:
- Que cada dia som més els joves que estem implicats amb el nostre futur. En tot el territori, volem decidir i ho volem decidir ja.
- Que som conscients del moment que estem vivint, de la importància que tenim com a col·lectiu i que no estem disposats a deixar passar l’oportunitat de formar-ne part. Som una generació que tenim molt a dir i molt a fer.
- Que estem preparats per afrontar aquest relleu i aquesta regeneració democràtica que està vivint el nostre país. És un moment de confiança i de col·lectivitat.
- Que l’ANJI ha fet un relleu en la seva Coordinació Nacional i que estem molt orgullosos de poder dir que som més forts que mai, amb més empenta, energia i moltes ganes.
- Que disposem d’una web operativa que tot just acaba d’arrancar: http://anji.assemblea.cat
- Que tenim diversos nuclis actius que estan disposats a venir a les vostres reunions comarcals/regionals a explicar què és el que plantegem de fer d’ara en endavant. Podeu contactar amb ells a través d’aquests correus que hi ha a continuació:
- anji-anoia@assemblea.cat
- anji-bages@assemblea.cat
- anji-baixllobregat@assemblea.cat
- anji-barcelona@assemblea.cat
- anji-cambrils@assemblea.cat
- anji-cerdanya@assemblea.cat
- anji-girones@assemblea.cat
- anji-hospitalet@assemblea.cat
- anji-pladelestany@assemblea.cat
- anji-reus@assemblea.cat
- anji-rubi@assemblea.cat
- anji-sabadell@assemblea.cat
- anji-tarragona@assemblea.cat
- anji-vallesoriental@assemblea.cat
Per tots aquells territoris on encara no hi ha nucli de l’ANJI, us instem a que trobeu 5 o 6 joves que estiguin disposats a construir el futur Estat català que tenim a tocar. Un cop els tingueu, el nucli constituït més proper podrà venir a parlar-ne i considerar la possibilitat de crear-ne un o bé integrar-se en un de ja constituït.
Satisfets de la feina feta i amb il·lusió de seguir endavant, les joventuts som imparables!
ANJI – Assemblea Nacional de Joves Independentistes
Acte a Rubí el 27 de maig: a 4 mesos del 27S
Els resultats de les eleccions municipals a Catalunya ens diuen que les opcions independentistes han augmentat en tres-cents mil vots. Això és bo, però no és suficient.
Per tal que el 27S puguem assolir l’objectiu que ens hem proposat, cal que siguem molts, moltíssims, a cada acte, a cada actuació, a cada concentració. A l’ANC de Rubí seguim, i dimecres, a Les Torres et convidem a que portis un amic o familiar que pensis que li pot interessar el que hem preparat.
Aconseguir la República Catalana depèn de cadascun de nosaltres. Depèn de tu.
27 de maig, acte de l’ANC de Sant Cugat en defensa del català a l’escola
Sant Cugat per la Independència (SCxI)
Com cada 27 de cada mes, fins el 27 de setembre, l’ANC de Sant Cugat organitza una concentració a la Plaça de la Vila.
Aquest cop, a més, volem que la concentració tingui un caràcter especial, convertint-la en un acte reivindicatiu i de defensa del català a l’escola.
Hi participaran:
- Gabriel Rufián, de Súmate i membre del Secretariat Nacional de l’ANC,
- Esther Salat, Regidora d’Educació, Universitat i Família,
- Maria Rosa Caballé, presidenta d’Òmnium Cultural de Sant Cugat
i comptarem amb la presència dels Castellers de Sant Cugat del Vallès.
Recordeu, dimecres 27 de maig a les 20:00 hores, us esperem a la Plaça de la Vila!
Valoració de Sant Quirze per la Independència de les eleccions municipals a Sant Quirze
Desitgem al nou consistori seny i audàcia per arribar amb èxit al final del procés d’independència.
Comunicat post-24M de Terrassa per la Independència-ANC
Terrassa per la Independència (TxI)
Terrassa per la Independència-ANC felicita a ERC-MES i CUP de Terrassa pels seus bons resultats a les eleccions municipals. Són cinc nous regidors independentistes que han signat el compromís de l’ANC de suport al 27S.
També agraïm a l’anterior grup municipal de CiU tota la feina feta a favor del 9N i del procés independentista. Ens congratulem que hi hagi tres regidors de CiU en el proper consistori, que han signat el compromís de l’ANC en suport del 27S i que seguiran treballant per la llibertat del nostre país.
Terrassa per la Independència-ANC, que ha promogut el vot als partits netament independentistes per a poder tenir un consistori posicionat a favor del caràcter plebiscitari del 27S i de la llibertat nacional del nostre país, constata ara que l’aprovació de les mocions relatives a aquest procés dependrà bàsicament del posicionament del grup municipal de Terrassa en Comú. Aquesta formació, a la qual…
View original post 445 more words
Anàlisi gràfica del nombre de regidors dels Vallès Occidental escollits a les municipals que han signat el compromís de l’ANC
En aquest gràfic podeu veure l’evolució del nombre de regidors de candidatures que han signat els Compromís de l’ANC que han sortit escollits en les municipals 2015. Podeu comparar-ho amb les del 2011.
En les dades del 2012 hi ha candidatures que han canviat i no es pot deduir el seu posicionament amb exactitud.
En bastants casos hi ha candidatures (per exemple moltes de les que participen a les Candidatures Alternatives del Vallès) que no han signat el Compromís de l’ANC però que hi són molt pròximes o bé són clarament independentistes a nivell nacional.
Aquests serien els casos en concret:
- Badia Alternativa d’Esquerres per Badia 5 regidors
- Barberà del Vallès Junts per Barberà 4 regidors
- Castellar del Vallès Nosaltres Decidim 4 regidors
- Castellbisbal CiU 2 regidors
- Palau-solità i Plegamans CUP 1 regidor
- Polinyà CiU 4 regidors
- Ripollet Ara Decidim Ripollet 9 regidors
- Santa Perpètua de Mogoda CUP 1 regidor
Fins ara els regidors de candidatures que han signat el Compromís de l’ANC sumaven 147. Després de les eleccions del 24 de maig sumen 164. Si s’hi afegissin els de les candidatures molt pròximes però que no han signat s’arribaria a 194 regidors.
Aquests són els resultats de les eleccions municipals 2015 al Vallès Occidental
Font gràfica: Nació Digital
Badia del Vallès
Barberà del Vallès
Castellar del Vallès
Castellbisbal
Cerdanyola del Vallès
Gallifa
Matadepera
Montcada i Reixac
Palau-solità i Plegamans
Polinyà
Rellinars
Ripollet
Rubí
Sabadell
Sant Cugat del Vallès
Sant Llorenç Savall
Sant Quirze del Vallès
Santa Perpètua de Mogoda
Sentmenat
Terrassa
Ullastrell
Vacarisses
Viladecavalls
Mapa comparatiu de la participació a les 18:00 entre les municipals 2011 i 2015 als Països Catalans i al Vallès Occidental
Font: Vilaweb
Aquest són els mapes amb el percentatge de creixement de la participació comparat amb les municipals de fa 4 anys. En tots els casos la participació ha estat superior.








































