18 de febrer, manifestació a Barcelona de ‘Casa nostra, casa vostra’

En el marc de la campanya ‘Casa nostra, casa vostra‘, el dia 18 de febrer a les 16h, a Pl.Urquinaona (Barcelona), tindrà lloc una gran manifestació en favor de l’acollida de persones refugiades i migrants. Hem de ser-hi tots! Hem de ser-hi ara, i l’ANC no hi faltarà.

El 18F tenyirem els carrers de blau, acompanya’ns amb la teva banderola #volemacollir.

Si vols col·laborar en l’organització d’aquesta gran manifestació, inscriu-te a través d’aquest formulari.

Des de diverses localitats d’arreu del territori s’estan organitzant autobusos. L’adreça de coordinació del Vallès Occidental és vallesoccidental@casanostracasavostra.cat

mani18f_1920x1080_xarxes_socials_no_imprimir.png

cerdanyola.jpg

Refugees A.jpg

19 de febrer, a Sabadell, festa per la “Millora de l’Estat del Benestar”

El diumenge 19 de febrer ens trobarem al Parc Catalunya (plaça de l’Argub i Eix Macià) per argumentar la millora que volem que aporti la República Catalana en Educació, Salut i Serveis Socials.

Hi haurà una unitat mòbil de donació del Banc de Sang per demostrar la voluntat de ser solidaris.

L’acte s’iniciarà a dos quarts d’onze del matí i també tindrà aquestes activitats:

  • Inflable gegant
  • Taller de graffiti infantil de la mà de Werens i Fullet.pots
  • Maquillatge infantil
  • Tallers infantils de manualitats
  • Taller de xapes
  • Cinema i crispetes
  • Xerrades i vermut
  • 3 creacions de graffiti en directe sobre tela amb Werens i Fullet
  • Concert amb els Tres de vuit i la Coral Els Notes

També hi haurà parades informatives de les sectorials ANC, de Serveis Socials, Salut i Educació.

Si vols ajudar en l’organització fent de voluntari, clica aquí.


whatsapp-image-2017-02-13-at-17-28-31

16 de febrer, a Castellbisbal, debat “Transitorietat cap a un nou estat”

El dijous 16 de febrer es farà, a Castellbisbal, un debat amb Josep-Agustí Faiges i Dolors Feliu, juristes tots dos, sobre el règim jurídic de la transició a un nou estat.

Es farà a les 19:30 a la sala d’actes de l’Ajuntament.

Captura de pantalla 2017-02-10 a les 0.08.02.png

Recull d’imatges de les assemblees territorials del Vallès Occidental a la mobilització del 6 de febrer

 

Aquest és el recull d’imatges de la presència de les Assemblees Territorials del Vallès Occidental de l’Assemblea Nacional Catalana a la mobilització del 6 de febrer en favor dels encausats pel 9N.

WhatsApp Image 2017-02-06 at 12.03.20.jpeg

Matadepera

WhatsApp Image 2017-02-06 at 12.16.09.jpeg

Montcada i Reixac

WhatsApp Image 2017-02-06 at 12.19.51.jpeg

Castellar del Vallès

WhatsApp Image 2017-02-06 at 16.30.38.jpeg

Rubí

WhatsApp Image 2017-02-06 at 12.21.03.jpeg

Sant Quirze del Vallès

WhatsApp Image 2017-02-06 at 17.19.05.jpeg

Badia i Barberà del Vallès

Captura de pantalla 2017-02-06 a les 23.39.20.png

Palau-solità i Plegamans

Captura de pantalla 2017-02-06 a les 23.40.21.png

Ullastrell

6f-suport-encausats

Bellaterra

Captura de pantalla 2017-02-06 a les 23.52.51.png

Sabadell

WhatsApp Image 2017-02-06 at 09.10.48.jpeg

Terrassa

WhatsApp Image 2017-02-06 at 11.32.40.jpeg

Sant Cugat del Vallès

Rècord de signatures a favor del manifest “Volem Acollir” al Vallès Occidental

Aquest cap de setmana s’ha fet a tot el país una marató de recollides de signatures a favor del manifest “Volem acollir” dins de la campanya “Casa nostra casa vostra“. En total s’han recollit 21.468 signatures entre els dos dies.

Al Vallès Occidental la campanya ha comptat amb una forta implicació de les territorials de l’ANC i ha estat una de les demarcacions on se n’han obtingut més.

Aquest és el recull de fotos de la feina feta:

ANC VOC1.jpg

Bellaterra

16388153_1249513145140378_5675069694173628647_n.jpg

Palau-solità i Plegamans

16425885_1249449535146739_5728176941332308700_n.jpg

Terrassa amb participació de Badia i Barberà

16472999_1249436905148002_2320992698516834724_n.jpg

Sant Quirze del Vallès

16388043_1249434055148287_729320180758249528_n.jpg

Cerdanyola del Vallès

16299375_1249431135148579_7877984243665008483_n.jpg

Castellar del Vallès

Captura de pantalla 2017-02-06 a les 0.38.33.png

Sabadell

Les assemblees territorials del Vallès Occidental s’activen en la campanya “Casa nostra casa vostra”

La campanya “Casa nostra casa casa vostra” ja s’ha presentat al Vallès Occidental, tant a Sabadell com a Terrassa, i encara les setmanes més decisives:

  • Aquest cap de setmana del 4 i 5 de febrer, es farà una gran recollida de signatures de suport al manifest de la campanya
  • L’11 de febrer es farà el concert al Palau Sant Jordi
  • El 18 de febrer a les 16:00 es farà una manifestació a Barcelona

L’Assemblea Nacional Catalana participa de la campanya i les seves territorials estan implicades en les diferents activitats que s’organitzen.

Aquestes són les accions previstes al Vallès Occidental:

  • Bellaterra: dissabte 4 recollida de signatures a la Plaça del Pi de 17:00 a 20:00. A les 18:30 està prevista una encesa d’espelmes, amb la col·laboració del Grup Escolta Bellaterra
  • Castellar del Vallès: dissabte 4 recollida de signatures
  • Castellbisbal: dissabte 4 recollida de signatures, de 10 a 14 hores, a l’Illa Esportiva
  • Cerdanyola del Vallès: dies 4 i 5, recollida de signatures.
  • Palau-solità i Plegamans: dissabte 4 recollida de signatures al mercat setmanal, de 10 a 14 hores
  • Sabadell: Diverses parades de recollida de signatures el 4 i 5. Organitzen grups de voluntaris.
  • Sant Cugat del Vallès: dissabte 4 recollida de signatures a partit de les 18:00 a la plaça Octavià.
  • Sant Quirze del Vallès: dissabte 4 i diumenge 5 al matí, recollida de signatures. Diumenge 5 al matí, diversos actes al Casal d’avis.
  • Terrassa: Diverses parades de recollida de signatures el 4 i 5. Organitzen grups de voluntaris.

palau-sant-jordi_entrades-exhaurides.jpg

mani18f_1920x1080_xarxes_socials_no_imprimir-1.png

Vídeo de la conferència “Ciutadans i institucions: formes i estratègies de dissidència política” feta a Sabadell

Des de Sabadell per la independència hem organitzat un cicle d’actes amb el títol “De la resistència a la nova legalitat“.

La segona conferència del cicle es va celebrar el dijous 26 de gener de 2017 al Centre Cívic de Can Rull.

Aquesta xerrada titulada “Ciutadans i institucions: formes i estratègies de dissidència política” la va donar Josep Costa, professor de teoria política de la UPF i lletrat.

La conferència en sí, té una durada aproximada d’una hora, i la resta del vídeo correspon al debat que es va obrir amb el públic.

La conferència es van tocar diferents aspectes de la dissidència política que us resumim:

  1. Perquè hem de complir les lleis?
    En que es presentà la filosofia subjacent a les accions de dissidència, des de les disquisicions de Sòcrates, o les revoltes lliberals francesa i americana (que ja en sí és un procés de secessió) i els principis de legitimació de l’estat i les teories de la legitimació política.
  2. Formes de dissidència
    Es varen analitzar les diferents formes i estratègies de dissidència política (manifestació, vaga, boicot, lluita armada, revolució, secessió o migració) i es va aprofundir en les lluites de desobediència civil pacífica.
    Aquí, i basant-nos en les teoritzacions de John Rowls, es va delimitar i diferenciar principalment les estratègies de desobediència civil pacífica enfront de les de revolta popular.
  3. Condicions
    On es va analitzar el context en que s’han donat processos de desobediència civil històricament.
  4. Eficàcia
    On es va analitzar els factors que poden ser determinants per a l’obtenció dels objectius.
  5. Conclusions i debat, a partir de les preguntes del públic assistent.

Creiem que son temes molt rellevants i que ens convé conèixer i treballar davant dels reptes que tenim plantejats per als mesos següents, i que podreu gaudir de la conferència.

3 de febrer, a Terrassa,  “L’Estat de Benestar a la República Catalana”

Organitzada pels Sindicalistes per la Independència i la República Catalana (SIRC), el proper divendres 3 de febrer a dos quarts de set, tindrà lloc la conferència “L’Estat de Benestar a la República Catalana“.

Comptarem amb Josep Ginesta, Secretari General de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, amb Pepe Ruiz, pensionista i membre de l’ANC- Terrassa per la Independència i amb Albert Llargués, membre de Sindicalistes de CCOO per la Independència i la Repúblcia Catalana.

Serà a l’aula Magna del Centre Cultural de Terrassa, Rambla d’Ègara 340 de Terrassa.

A Sabadell, el 2 de febrer parlarem de les conseqüències de les accions en l’adhesió a la nova legalitat

SONY DSC

Com a tancament del cicle De la resistència a la nova legalitat, us convidem a la taula rodona Conseqüències de les accions en l’adhesió a la nova legalitat que farem a Sabadell el dijous, 2 de febrer de 2017, a dos quarts de 8 del vespre, al Centre Cívic de la Creu Alta – Cal Balsach (ctra. de Prats de Lluçanès, 16; vegeu el mapa).

Comptarem amb la participació de:

Vídeo de la xerrada de Lluís Llach, a Rubí, del 23 de gener

Aquest és el vídeo de la xerrada que va fer el diputat Lluís Llach, al Casal Popular de Rubí, el passat 23 de gener de 2017.

Àudio del debat “Mobilitat i qualitat de vida” fet a Cerdanyola

Aquest és l’àudio del debat sobre “Mobilitat i qualitat de vida” feta a Cerdanyola el 24 de gener. El va conduir Montserrat Llobet, Investigadora de Responsabilitat Social i Qualitat de Vida Ciutadana, Economista i doctora en polítiques públiques i transformació social per l’UAB.

29 de gener, a Terrassa, presentació de la campanya “Casa nostra casa vostra”

L’ANC de Terrassa dóna suport a les campanyes a favor de les persones refugiades. Catalunya, que sempre ha estat terra de pas i terra d’acollida, denuncia el tancament de fronteres i la passivitat dels estats europeus, l’espanyol inclòs.Us convidem a omplir el Teatre Alegria en la presentació a Terrassa de la campanya Casa Nostra, Casa Vostra.

Featured Image -- 46551

TxI's avatarTerrassa per la Independència (TxI)

L’ANC de Terrassa dóna suport a les campanyes a favor de les persones refugiades. Catalunya, que sempre ha estat terra de pas i terra d’acollida, denuncia el tancament de fronteres i la passivitat dels estats europeus, l’espanyol inclòs.

Us convidem a omplir el Teatre Alegria en la presentació a Terrassa de la campanya Casa Nostra, Casa Vostra.

Diumenge, 29 de gener, 18:00 hores, Teatre Alegria

View original post

El de 4 febrer, vine a il·luminar la megaestelada a Sant Cugat

Encesa d’espelmes a la plaça Octavià, el dissabte 4 de gener, a les 18:00. Acte previ a la jornada del 6 de febrer de suport als encausats pel 9N.

Hi haurà xocolata i coca.

jlliberia's avatarSant Cugat per la Independència (SCxI)

20170204-estelada-encesa

View original post

Guia per anar des del Vallès Occidental a Barcelona, el 6 de febrer, a donar suport als encausats pel 9N

Informació actualitzada el 4 de febrer

L’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Òmnium Cultural, l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) i l’Associació Catalana de Municipis (ACM); convoquen a una mobilització per donar suport a encausats pel 9N que seran jutjats, Artur Mas, Irene Rigau i Joana Ortega.

Caldrà ser el dilluns 6 de febrer, a Barcelona, a les 8:15 davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, al passeig Lluís Companys.

  1. Per anar-hi, primer cal inscriure’s a aquesta web clicant aquest enllaç.
  2. Podeu anar-hi des del Vallès Occidental amb els autocars o amb les cites prèvies a les estacions de tren que fan les diferents assemblees territorials de l’ANC.

Aquí teniu relacionades les localitats que organitzen transport per anar-hi:

  • Bellaterra: Sortida 7:00 des de la plaça del Pi. Preu 5€. Reserves: bellaterra@assemblea.cat.
  • Castellar del Vallès: Sortida 6:30 des de les Piscines-Ronda. Preu 5€. Reserves:  677693024.
  • Castellbisbal: Cita 6:45 al carrer St. Mateu per anar en cotxes a l’estació de tren. Marxaran  les 7:00. Si podeu, porteu el cotxe.
  • Cerdanyola del Vallès: Sortida 6:45 des de l’Ateneu. Preu 7€. Reserves: cerdanyola-v@assemblea.cat
  • Matadepera: Sortida 6:45. Preu 5€. Venda al Casal de Cultura de dilluns a divendres de 19:00 a 21:00 i dissabte d’11:00 a 14:00.
  • Montcada i Reixac: Sortida 6:45 de la pl. Lluís Companys. Preu 3€. Reserves: al correu i al telèfon 619735587.
  • Palau-solità i Plegamans: Reserva de plaça al 607396050 o a palasolitaplegamans@assemblea.cat
  • Rubí: Sortida 6:45 des de l’Escardívol. Preu 6€. Venda a Cal Martori, pl. Onze de Setembre.
  • Sabadell: Sortida 7:00 des de la plaça Marcet. Inscripció aquí i més informació clicant aquí.
  • Sant Cugat del Vallès: Sortida 6:45 de Pla del Vinyet (entre la biblioteca i els cinemes). Preu: 5€. Reserves: scxi.anc@gmail.com. Clica aquí per tenir més informació.
  • Sant Quirze del Vallès: Sortida 6:45 del Parc de Les Morisques. Preu 5€. Informació i formulari d’inscripció clicant aquí.
  • Sentmenat: L’autocar sortirà a les 6:30. Preu 5€. Reserves: sentmenat@assemblea.cat
  • Terrassa: Sortida 7:00 des de l’estació d’autobusos. Tiquets de l’autocar:
    • Local de l’ANC. C/ del Nord 104, de dilluns a divendres de 18:00 a 20:00
    • Parada centre. C/Major i Plaça Vella, dissabte 28 de gener, de 18:00 a 20:00
    • Parades al centre de la ciutat. Dissabte 4 de febrer, de 10:00 a 20:00
    • Parada Plaça Vella. Diumenge 5 de febrer, d’11:00 a 14:00


Vallès Occidental al 6 Febrer 2017 PETIT.jpg

25 de gener, presentació de la campanya “Casa nostra, casa vostra” a Sabadell

25_01_2017-casa-nostra_presentacio_xarxes
El dimecres 25 de gener de 2017, a les 7 del vespre, a la sala d’actes del Casal Pere Quart (Rambla, 69; vegeu el mapa), es fa la presentació al Vallès Occidental de la campanya Casa nostra, casa vostra. L’acte comptarà amb la participació de Míriam Ferrándiz (regidora de Drets Civils i Ciutadania), Rita Huybens (Plataforma ciutadana de suport a les persones refugiades a Sabadell), Roc Casagran (escriptor, professor i voluntari en un camp de refugiats), i Lara Costafreda i Ruben Wagensberg (coordinadors de la campanya).

Propers actes de Casa nostra, casa vostra

  • Dies 4 i 5 de febrerGran recollida de signatures per al seu manifest arreu de Catalunya: més informació en aquest enllaç. Us mantindrem informats sobre com hi podeu participar.
  • Dissabte 11 de febrerGran concert a favor de les persones refugiades al Palau Sant Jordi. Si ja teniu les entrades i hi voleu anar-hi còmodament, Sabadell per la Independència organitza autocars. Per fer la reserva, només cal clicar aquest enllaç. Sortirem a 2/4 de 8 del vespre de la plaça Marcet. La tornada està prevista cap a quarts d’1 de la nit.
  • Dissabte 18 de febrerManifestació a Barcelona: més informació aquí.

La campanya Casa nostra, casa vostra neix d’un grup de persones independents que treballen en el món de la comunicació i que van coincidir als camps de refugiats de la frontera de Grècia amb Macedònia fent-hi projectes professionals o de voluntariat. A la tornada, van veure clar que havien de denunciar el que havien vist i que havien de fer alguna cosa per canviar la situació de les persones refugiades i migrants. A poc a poc, han anat sumant complicitats de moltes persones que volen donar resposta a l’anomenada “crisi migratòria” que viu la Mediterrània. I per això han obert la campanya a la participació de la societat civil i les entitats.