L’ANC es mobilitza avui en suport del regidor Joan Coma

En motiu de la detenció del regidor de l’Ajuntament de Vic, Joan Coma, l’Assemblea Nacional Catalana es mobilitzarà i donarà suport actiu a les concentracions previstes davant els ajuntaments catalans avui a les 20 h.

Concentracions avui a les 20:00 davant d’aquests ajuntaments del Vallès Occidental:

  • Cerdanyola del Vallès
  • Palau-solità i Plegamans
  • Ripollet
  • Rubí
  • Sabadell
  • Sant Cugat del Vallès
  • Sant Quirze del Vallès
  • Sentmenat
  • Terrassa
  • Ullastrell

 

Text manifest:

EL FUTUR DEL NOSTRE POBLE NO EL DECIDIRÀ CAP TRIBUNAL: NI UN PAS ENRERE

Llibertats, Solidaritat i Democràcia no són en aquests moments paraules buides, ni expressions retòriques. Llibertats, Solidaritat i Democràcia són conceptes plens de vigor, de força i d´unitat en defensa de la convivència política, i per denunciar l’autoritarisme d’un estat que pretén anul·lar la representativitat ciutadana en voler condemnar la llibertat d´expressió política dels regidors en el ple municipal.

En Joan Coma té tota la llibertat de triar el camí per mantenir les seves conviccions, tot obeint la seva consciència i complint el compromís democràtic pel qual va ser escollit. Ho respectem i ens hi solidaritzem. D´altres triaran altres camins per defensar les llibertats i la democràcia, i també ho respectem i ens hi solidaritzem. Aquesta solidaritat amb tots i totes, per part nostra, ens portarà cap a una complicitat cada dia més forta per defensar les llibertats i la democràcia. Podran atemptar contra les individualitats, però no podran trencar aquesta complicitat si tenim la capacitat d´anar-la construint.

Volem que tothom qui es mobilitzi en defensa de la llibertat d´expressió –i totes les llibertats amenaçades-, la solidaritat i la democràcia se senti representat per aquest manifest, sigui quin sigui el seu pensament polític o sigui quina sigui la seva filiació partidista. No obstant, sí que volem que aquest manifest sigui una incomoditat per a aquells anti-demòcrates que volen fer passar pels tribunals la representació de la ciutadania, i que es neguen a que es vulgui construir el futur d’una Catalunya justa segons la voluntat de la seva població.

Els enemics de les llibertats i de la democràcia no estan entre els que som demòcrates, no els hi busqueu, ni intenteu culpabilitzar ningú. Els contraris a les llibertats i a la democràcia són aquells qui, emparant-se en tribunals que s´han tornat agents polítics i de poder, no de justícia, volen minvar els nostres drets i la representativitat del nostre poble.

En aquests moments volem recordar les pròpies paraules d´en Joan Coma, que va escriure que “passi el que passi, mantinguem la calma, practiquem la no-violència que hem après de la desobediència civil pacífica i resistent, i somriem perquè si són capaços de fer el que estan fent, de recórrer a tics inquisitorials i vies excepcionals, és perquè ja saben que democràticament ho tenen tot perdut.”

El futur del nostre poble no el decidirà cap tribunal. El futur del nostre poble el decidirem tots i totes.

Solidaritat Joan, som al teu costat i no caminaràs sol.

Solidaritat a totes i a tots els qui en aquests moments la justícia us converteix en perseguits polítics. Som al vostre costat i no caminareu sols.

I solidaritat entre nosaltres, que defensem les llibertats i la democràcia. Caminem ben de costat i no estarem mai sols.

Joan, et volem lliure, et volem a casa i et volem a l´ajuntament de Vic representant a qui t’ha escollit democràticament.

Visca les llibertats, Catalunya i els Països Catalans!
Vic, 27 de desembre de 2016

12 gener, a Bellaterra, cinema-sopar amb “La revolució cantada”

Aquest dijous, dia 12, a les vuit del vespre, passarem a la sala gran del Centre Cívic de l’EMD el documental “La revolució cantada”, que ens explica com varen conquerir els estonians de nou la seva independència. Ens el presentarà una estoniana que ara viu entre nosaltres, la Pille Heinloo, que generosament ha acceptat la nostra invitació per fer-ho.

Acomodarem la sala amb taules i cadires orientades cara a la pantalla per poder veure confortablement el film i fer una petita parada a mitja part per servir el càtering que hem encarregat per a la ocasió. Així, un cop acabada la projecció ja haurem sopat i ens podrem quedar, els que vulguin, a comentar el que hem vist i què hem de fer nosaltres també per aconseguir tenir la nostra pròpia República.

“La revolució cantada” és un documental que narra com milers de ciutadans d’Estònia van desafiar les lleis vigents que els prohibien cantar cançons reivindicatives. Lleis injustes, dictades des del poder i la legalitat establerta però no emparades per principis democràtics ni per la legalitat internacional. L’esforç continuat dels estonians va ser decisiu en la consecució de la seva llibertat, la independència.

Us hi esperem!

Bellaterra per la Independència. Comunicació

La revolució cantada 6c

Vídeo de la xerrada de Lluís Llach a Castellbisbal

El dia 12 de desembre, Lluís Llach va fer una xerrada a Castellbisbal. Aquests són els vídeos, un és l’acte sencer i l’altre un resum.

Àudio del debat, fet a Cerdanyola, “drets i deures”en la nova constitució republicana

Aquest és l’àudio del debat fet a Cerdanyola sobre la nova república catalana. Aquest cop el tema era “Drets i deures a la nova constitució” i hi intervenien Sergi Miquel, membre de Constituïm i Fernando Pindado, comissionat de l’Ajuntament de Barcelona.

Vídeo de la presentació, a Sabadell, del llibre de Jordi Borràs i Antonio Baños “La cara B”

El dia 19 va presentar-se a Sabadell el llibre “La cara B” de Jordi Borràs i Antonio Baños.

La meitat de l’acte va ser una explicació del procés segons els autors del llibre i la segona part va servir perquè responguessin les preguntes dels assistents. 

Aquest és el vídeo:

Inventari del patrimoni de l’Estat espanyol al Vallès Occidental i a tot Catalunya

La Sectorial d’Arquitectura, Edificació i Territori per a la Independència de l’Assemblea Nacional Catalana ha tirat endavant una iniciativa que pretén mostrar el patrimoni immobiliari de l’Estat espanyol a Catalunya i recollir propostes de nous usos per aquells immobles desocupats, tancats o amb funcions duplicades o innecessàries en el futur Estat català.

En el cas del Vallès Occidental, consten 9 llocs, a Badia, Cerdanyola, Sabadell, Sant Cugat, Sant Llorenç Savall  i Terrassa

Aquests són els enllaços:

 

Captura de pantalla 2016-12-14 a les 22.56.22.png

El Vallès Occidental surt al carrer en defensa de la presidenta del Parlament

Aquest vespre han sortit molts ciutadans al carrer per fer explícit el seu suport a la presidenta del Parlament, Carme Forcadell. Davant dels ajuntaments dels municipis del Vallès Occidental s’han concentrat per llegir aquest manifest i per defensar la democràcia. El lema “Això va de Democràcia” s’ha convertit en el que planarà damunt dels actes d’aquest vespre i demà al matí davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

Aquí teniu un recull de les fotos dels actes del Vallès Occidental.

Terrassa.jpg

A Terassa s’ha avançat l’acte a les 18:30. Ha llegit el manifest l’actriu Marissa Josa.


polinya

Polinyà. Hi han participat diversos regidors d’EUIA-IC-EV, ERC i PDECAT .


Plaça de la Vila, 2, Sant Quirze del Vallès - Catalunya, Espanya

A Sant Quirze del Vallès, diversos regidors han llegit el manifest.

Aquí teniu la foto panoràmica de Sant Quirze:

 

cerdanyola

Cerdanyola. L’alcalde va llegir el manifest.


Sabadell.jpg

Sabadell. Ha llegit el manifest l’alcalde.


Castellar del Vallès.jpg

Castellar del Vallès


Barberà.jpg

Barberà del Vallès. El regidor Pere Pubill ha llegit el manifest.


8b1b7784-d52b-469c-9bef-56e9defaf555.jpg

Matadepera. Ha llegit el manifest el regidor Nil López i ha fet un parlament l’alcaldessa, Mireia Solsona


Ripollet.jpeg

Ripollet.


25f7433f-ffd6-44a8-be79-da5e0a17082d.jpg

Palau-solità i Plegamans.

 

Bellaterra


4e15377f-9471-4aaf-bbf7-494a0cf1ba3c.jpg

Rubí.


942db400-e8a6-4971-9e26-27ffa99f05b3.jpg

Montcada i Reixac. Hi han participat diversos regidors d’ERC, PDECAT i CUP.


ullastrell

Ullastrell. Ha llegit el manifest l’alcalde Joan Ballbè.


7c732fc0-20fe-4117-aea4-881d54fcfc8d.jpg

Sant Cugat del Vallès. Ha llegit el manifest l’alcaldessa, Mercè Conesa i estava acompanyada dels representants d’Òmnuim i de l’ANC.


a42d79a6-4a81-4d5c-93b4-c143a5701ec5.jpg

Castellbisbal.


DSC_0512.JPG

Sentmenat

Vídeo de la conferència de Lluís Salvadó, a Terrassa, sobre la hisenda catalana

A partir de les 19:30 podreu seguir la conferència de Lluís Salvadó, Secretari d’Hisenda de la Generalitat, sobre la futura hisenda de la República Catalana.

17 de desembre, a Barcelona, “Casa nostra, casa vostra” organitza una cadena humana amb torxes

Dissabte 17, a les 18:00, a Barcelona, la campanya “Casa nostra, casa vostra” a favor de l’acollida de persones refugiades, organitza una cadena humana amb torxes.

Calen voluntaris per fer-la possible. L’Assemblea Territorial de Badia-Barberà n’és una de les impulsores. Podeu adreçar-vos a aquest correu per col·laborar.

Correumobilitzacions@casanostracasavostra.cat

El 19 de desembre, Jordi Borràs i Antonio Baños presenten, a Sabadell, “La cara B. Una altra mirada al procés”

NOTICIA BORRAS BAÑOS

El dilluns 19 de desembre, a les 7 del vespre, al bar El Velòdrom (ctra. de Prats de Lluçanès, 2, Sabadell; vegeu el plànol), el fotoperiodista Jordi Borràs i el periodista Antonio Baños ens parlaran del seu llibre La cara B. Una altra mirada al procés (Pagès Editors).

Com diu Andreu Barnils en el pròleg, Una altra mirada al procés no destapa conspiracions ni històries d’espionatge. Aquest és un llibre narrat en primera persona per Antonio Baños i amb les fotografies de Jordi Borràs, on trobareu, això sí, aquelles rareses que l’imaginari col·lectiu encara situa a la cara B d’un vinil. Tot allò que ha passat durant aquests anys i ningú no s’ha cuidat d’explicar i ho fan, això sí, amb cròniques farcides d’anècdotes, curiositats i algun fet fins avui dia silenciat. Tot plegat amb un recorregut visual a base de fotoperiodisme a peu de carrer, que comença amb la consulta independentista d’Arenys de Munt de l’any 2009 i acaba l’any 2016 amb la formació del nou Govern de Junts pel Sí. És, segurament, el llibre que faltava per completar aquest subgènere nou —el del procés— nascut entre reunions, manifestacions i mítings. Un llibre que neix avui però que, sense pretendre-ho, serà un trosset d’història pel demà.

Acte organitzat conjuntament per: Òmnium Cultural de Sabadell, Poble Lliure i Sabadell per la Independència-ANC.
Amb la col·laboració de: Pagès Editors i El Velòdrom

Jordi Borràs (Gràcia, Barcelona, 1981) és un il·lustrador i fotoperiodista català. És membre del Grup de Periodistes Ramon Barnils. Treballa com a il·lustrador i reporter gràfic freelance en diferents mitjans com El Món, Crític o Vice News. També col·labora des de 2013 en diferents programes de Catalunya Ràdio. En el camp de la fotografia i el periodisme d’investigació ha publicat Warcelona, una història de violència (2013), Plus ultra.Una crònica gràfica de l’espanyolisme a Catalunya (2015) i Desmuntant Societat Civil Catalana (2015).

Antonio Baños Boncompain (Nou Barris, Barcelona, 1967) és un periodista, activista social, escriptor i músic català. Es va diplomar en ciències de la informació a la UAB. Va tocar amb el grup de punkpop Los Carradine, format el 1989. Mitjançant els seus llibres La economía no existe, publicat el 2009, i Posteconomía, del 2012, critica els esquemes econòmics actuals i el capitalisme. Ha treballat a Ràdio Nacional d’Espanya i a COM Ràdio i ha col·laborat amb televisions com TV3, La Sexta i Cuatro i publicacions com eldiario.es, La Marea i Público.

19 de desembre, a Cerdanyola, debat “Drets i deures a la nova constitució”

A Cerdanyola seguim debatent sobre la nova república catalana. Aquest cop parlarem de la nova constitució amb Sergi Miquel, membre de Constituïm i Fernando Pindado, comissionat de l’Ajuntament de Barcelona. 

La cita serà el dilluns 19 de desembre a les 19.00 h a la sala Enric Granados (biblioteca nova). 

Vine i digues la teva, això és cosa de tots.

El dia 18, a Sabadell, tot un diumenge ple d’activitats amb La Marató

amb_lamarato_colorEl diumenge 18 de desembre, farem una jornada de col·laboració solidària  conjuntament amb l’ANJI Sabadell: omplirem el racó del Campanar (vegeu plànol) d’activitats i jocs. Amb l’esforç i la col·laboració de tothom segur que aconseguirem una recaptació que ajudi a la recerca sobre lictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques de la 25a edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, que es farà el mateix diumenge.

Activitats de les 11 del matí a les 3 del migdia

  • Tallers de manualitats infantils.
    Vine amb la mainada i trieu què hi voleu fer. Tot? Perfecte!
  • Taller de maquillatge infantil. Què vols que et pintem?
  • Rocòdrom inflable per a nens de 3 a 15 anys. Distribuïts en torns per edats. Vine i salta, enfila’t, riu, passa-t’ho d’allò més bé!
  • Trencaclosques de Catalunya. Vine a posar la teva peça. Vine a fer país!
  • A les 12 del migdia vine a ballar la flashmob de la Marató. Aquí tens el vídeo per anar assajant la coreografia. Va, no et tallis! Junts per una bona causa.

  • A 2/4 d’1 del migdia, gimnàstica rítmica de la mà de l’ Associació Esportiva DuoSport. Vine i gaudeix de l’espectacle que ens han preparat!

Tens set, gana? Hi haurà servei de bar ininterromput, on podreu venir a fer un cafè, un refresc, menjar unes olives, uns xips,…

  • Des de la 1 del migdia fins a les 3, al servei de bar també hi servirem el tradicional vermut. El voldràs blanc o negre? Amb què el voldràs acompanyar? Amb qui hi vindràs?

Activitats des de les 5 de la tarda fins a dos quarts de 8 del vespre

  • De les 5 a les 6 de la tarda, xocolata calenta amb croissants i ensaïmades. Què hi ha millor per combatre el fred i sentir l’escalf de la solidaritat? Vine i berena!
  • A les 6 de la tarda, concert en directe de Tres de vuit, un grup de joves covers de grups catalans coneguts, com ara Els Catarres, Lax’n’Busto, Sopa de Cabra, Els Amics de les Arts,… Vine a cantar i ballar. I si vols, mentrestant, pots prendre un cafetó, una cervesa…

AMB TU FEM MARATÓ!

Agraïm la col·laboració de l’Associació Esportiva DuoSport, Vidal Papers, Bodega Coca, al grup Tres de vuit i com sempre i molt especialment, a tots els voluntaris que ho fan possible!

La Marató de TV3

La Marató de TV3 és un projecte solidari impulsat per Televisió de Catalunya i la Fundació La Marató de TV3 i enfocat a obtenir recursos econòmics per a la investigació científica de malalties que, ara per ara, no tenen curació definitiva. Però La Marató de TV3 va més enllà de l’obtenció de fons. Fa una important tasca de sensibilització de la població catalana respecte a les malalties a les quals es dedica i a la necessitat de potenciar la recerca científica per prevenir-les i/o curar-les. Per a La Marató és tan important la recaptació de diners com la divulgació científica, la conscienciació i l’educació de la societat en la cultura científica.

 

19 de desembre, a Castellbisbal, Conferència de Joan Ridao “Estatut de Catalunya: una oportunitat fallida”

El dilluns 19 de desembre, a Castellbisbal, Joan Ridao parlarà de l’experiència de l’Estatut del 2006 on va ser un dels redactors. El títol de la conferència, “Estatut de Catalunya: una oportunitat fallida” dóna a entendre la via que va liquidar aquella experiència.

L’acte serà a les 19:30, a la sala d’actes de l’Ajuntament.

Captura de pantalla 2016-12-08 a les 12.28.16.png

El 15 i 16 de desembre, actes en suport a Carme Forcadell. Guia pel Vallès Occidental

El pròxim 16 de desembre, la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, ha estat citada a declarar al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Per aquest motiu, us convoquem per a donar-li suport amb un missatge clar. Ella va ser escollida democràticament per a representar el poble de Catalunya i estarem al seu costat especialment quan sigui cridada a declarar davant tribunals per un suposat delicte de desobediència al Tribunal Constitucional.

Per aquest motiu ens concentrarem:

  • dijous 15 de desembre a les 20:00, davant dels ajuntaments de tot Catalunya, on es llegirà un manifest. (A Terrassa la convocatòria és a les 18:30)
  • divendres 16 a les 9:00, acompanyarem la presidenta a les portes del TSJC, situat al passeig de Lluís Companys, 12-14 de Barcelona.

Autocars des del Vallès Occidental per anar el dia 16 a Barcelona

Cites per anar en grup:

  • Castellar del Vallès: 7:30 estació de tren
  • Rubí: Agafaran el tren dels FGC a les 7:20
  • Sabadell: Estació RENFE Centre a les 8:15
  • Terrassa: Agafaran el tren de les 7:56 a l’Estació del Nord. Més informació.

 

Manifest

Sortim de nou al carrer per a expressar la nostra ferma voluntat i l’insubornable compromís en la defensa de les institucions i dels principis democràtics que les sustenten.

Actuem amb el convenciment de la validesa del principi recollit a la Declaració de sobirania i del dret a decidir del poble de Catalunya, aprovat pel Parlament el 23 de gener del 2013, quan proclama que “el poble de Catalunya té, per raons de legitimitat democràtica, caràcter de subjecte polític i sobirà”.

Denunciem la incapacitat i la manca de voluntat del Govern espanyol per a resoldre democràticament un problema polític. La judicialització de la política ha empobrit i malmès irremeiablement alguns dels fonaments del sistema democràtic.

Expressem el nostre suport a tots els càrrecs electes i institucionals que estan amenaçats per la Fiscalia General i l’Advocacia de l’Estat, en més de 400 expedients judicials, per haver exercit legítimament les funcions de representació del poble que les urnes els van conferir.

Utilitzar els tribunals per a impedir el debat polític al Parlament, i criminalitzar els representants del poble que, exercint el mandat rebut a les urnes, faciliten aquest debat, és impropi d’un sistema democràtic, atempta contra el pluralisme polític i, en conseqüència, esdevé inacceptable per a qualsevol demòcrata.

Els qui no han guanyat a les urnes el suport de la majoria no poden imposar el silenci a les nostres institucions amb amenaces d’inhabilitació contra els càrrecs electes i institucionals. Les pressions per a limitar l’acció dels nostres representants són també l’intent de silenciar tot un poble. Per això considerem que si la presidenta Forcadell acaba sent jutjada, amb ella s’estarà jutjant tot un poble.

Com a demòcrates exigim als governants de l’Estat espanyol que deixin de comprometre els tribunals en una tasca que, en democràcia, els és impròpia. Els instem a abandonar per sempre més la judicialització de la vida política. Els convidem a respectar i a participar en el debat que es deriva de la voluntat del poble de Catalunya, expressada en reiterades ocasions, legítimament i democràticament, als carrers i a les urnes.

Manifestem la convicció que el referèndum és la solució de més alt consens en els sistemes democràtics avançats, per a acordar les grans decisions de futur.

El diàleg ha estat sempre la nostra bandera i ara no l’abandonarem. Davant els qui avui gesticulen amb el diàleg però mantenen la judicialització com a única concreció de la seva acció política, nosaltres, els demòcrates, creiem en el diàleg d’acord amb les majories que neixen de les urnes i que configuren, donen sentit i legitimen el Parlament i els plens municipals.

Ens comprometem a defensar amb coratge la democràcia, les nostres institucions i els nostres representants. No defallirem en aquesta defensa.

No a la judicialització de la política!

Sí a la defensa de la democràcia, de les institucions i dels representants legítims del poble!

Tots amb Carme Forcadell, presidenta del Parlament de Catalunya!

postal-per-a-xarxes-versio-vermell-actes-en-suport-a-carme-forcadell-16d2016_0

Vídeo de la xerrada de Lluís Llach a Sabadell

Lluís Llach va fer una xerrada a Sabadell el passat 29 de novembre. Aquest és el vídeo.